Ca la țară

Ulițe cu hârtoape, în centrul Sucevei



Strada Mirăuți e circulabilă doar pe un sens de mers, restul fiind distrus de lucrarile ISPA
Strada Mirăuți e circulabilă doar pe un sens de mers, restul fiind distrus de lucrarile ISPA

La doar câteva sute de metri distanță de principala arteră de circulație a Sucevei dar și de Centru, în zona Mirăuți, străzile, care cu greu pot fi numite astfel, pentru că arată mai degrabă a ulițe comunale, sunt o imagine dezolantă pentru oricine s-ar aventura acolo.
De o parte și de alta a Bisericii Mirăuți, străzile sunt mai ceva ca o cursă cu obstacole pentru cei care au de trecut pe acolo cu mașinile, pentru că gropile sunt atât de dese încât nu ai cum le ocoli.
Pe strada Mirăuți, în urma celor care au lucrat la montarea conductelor de canalizare a rămas dezastru, doar o fâșie îngustă de drum, asfaltată, mai fiind cât de cât circulabilă, în vreme ce, pe partea unde au fost făcute săpăturile, terenul e plin de “cocoașe” și șanțuri, ca să nu mai pomenim și de movilele de bolovani și beton rămase și acum pe margine, după mai bine de jumătate de an de la finalizarea lucrărilor ISPA din zonă.
Teodor Ștefanelli, o uliță desfundată
De cealaltă parte a Bisericii Mirăuți, dacă faci stânga, ajungi la o altă stradă dată uitării de autorități, Teodor Ștefanelli, pe care asfaltul se termină brusc, în pantă, cu o gaură cu diametrul de aproape un metru, peste care ar putea trece, fără pagube, doar o mașină de teren.
De acolo, strada este doar o uliță de țară, cu pietre descărcate direct din camion, fără a fi amestecate cu un strat de nisip și fără a fi tasate, încât se circulă greu atât pe jos, cât și cu mașina.
“Degeaba plătim impozite că stăm în centrul orașului, că nu avem condiții nici măcar ca la țară. Am fost în Ipotești, au asfalt, au canalizare, au apă potabilă adusă la poartă, iar noi aici, la cinci minute distanță de Centru, nu avem cum circula de cât de rău e drumul, iar când plouă, apa ne inundă casele, pentru că nu are unde să se ducă”, spune Mihai Schul, unul dintre locuitorii străzii Teodor Ștefanelli.
El spune că, în urmă cu trei ani, împreună cu un vecin, a plătit o mașină să întindă resturi de la decapajele de asfalt din alte zone și așa un făcut strada cât de cât circulabilă, dar tot ce au făcut ei a fost distrus anul trecut, când au venit cei care făceau lucrări de montare a conductelor de canalizare.
“Au lăsat în urmă vraiște, numai șanțuri și noroi, de nu mai puteam ieși sau intra în case. După multe insistențe la primărie au trimis mașini să balasteze strada, dar în loc de balast au adus aceste pietre, în care se afundă și roțile mașinii. Am fost la primărie de nenumărate ori, să se găsească o soluție și pentru noi, dar degeaba. Ni s-a spus că nu pot asfalta aici, că trebuie să vină cu rețelele de apă. Uite că anul ăsta nu se lucrează nimic pe apă. Cine știe când or începe acele lucrări, dar între timp noi am ajuns să fim izolați aici, la doar câteva minute distanță de Centru”, a adăugat Mihai Schul.
În lipsa unor șanțuri de scurgere a apei de ploaie sau a unei rețele de canalizare pluvială, la fiecare ploaie mai puternică, apa care se adună acolo ca într-un căuș, din cauza pantei foarte mari a străzii și a faptului că locuințele sunt în vale, năvălește în curțile sau chiar și în casele oamenilor.
“Va veni și vremea lor”
Șeful municipalității sucevene, Ion Lungu, e conștient de situația străzilor din zona Mirăuți, dar spune că lipsa de fonduri e principala piedică ce stă în calea rezolvării acestei situații.
“Am trecut și eu pe acolo, am trimis și câteva mașini cu balast și cilindrul, să niveleze drumul. S-a mai reparat cât de cât, dar, din păcate, bugetul nu ne permite acum să facem mai multe pentru locuitorii din zonă. Și eu mi-aș dori să fie asfaltate toate străzile, mai ales că în zona centrală mai sunt încă o mulțime de străzi cu pământ. Pe o parte din aceste străzi nu putem veni acum cu asfalt pentru că deja sunt prinse într-un proiect de aducere a rețelelor de utilități. Ar însemna să le asfaltăm acum, ca anul viitor să distrugem ce am făcut. În același timp, strategia noastră actuală este de a repara străzile principale și pe cele mai circulate din cartiere, a căror stare afectează foarte multă lume. Va veni și vremea acestor străzi mărginașe, care sunt importante pentru cei care locuiesc acolo, dar pe care se circulă destul de puțin”, a spus Ion Lungu.
În privința străzii Mirăuți, edilul sucevean a precizat că, dacă distrugerile sunt provocate de lucrările ISPA, cei care sunt titulari ai proiectului, adică ACET, au obligația de a rechema firma constructoare să aducă strada la starea inițială.



Recomandări

Cumplitul accident de pe E 85 a fost provocat de pătrunderea pe contrasens a autotrenului. O femeie a murit iar fiicele sale sunt în stare gravă

O femeie moartă, trei tinere cu leziuni grave, după un impact devastator între un autoturism și un autotren
O femeie moartă, trei tinere cu leziuni grave, după un impact devastator între un autoturism și un autotren