Rolul birourilor de promovare turistică în străinătate, care folosesc preponderent metode tradiționale, trebuie regândit, ținând cont de tendințele din marketingul turistic, care se orientează către mediul online, a declarat pentru MEDIAFAX ministrul Dezvoltării și Turismului, Elena Udrea.
Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) a desființat deja, începând cu data de 1 iunie, 7 din cele 17 birouri de promovare turistică ale României în străinătate, și a redus numărul posturilor aferente acestora de la 27 la 10.
Potrivit Elenei Udrea, reducerile făcute în urma acestor desființări sunt estimate la circa un milion de euro în șase luni.
„Având în vedere tendințele conform cărora promovarea și vânzarea în domeniul turismului se orientează din ce în ce mai mult spre mediul online, apreciez că trebuie să regândim rolul birourilor de promovare turistică pe care România la are în străinătate, birouri care până acum au utilizat cu precădere instrumente tradiționale de marketing”, a spus Udrea.
„Aceste măsuri vin pe fondul reducerilor de cheltuieli pe care le face Ministerul Dezvoltării. Criteriul luat în considerare a fost importanța piețelor în care își desfășoară activitatea”, au declarat agenției MEDIAFAX reprezentanții biroului de presă al MDRT.
Ministerul a păstart birourile de la Viena, Beijing, Paris, Munchen, Roma, Londra, Varșovia, Moscova, Madrid și New York.
Surse din piața turismului au declarat agenției MEDIAFAX la sfârșitul lunii august că în cadrul ministerului au avut loc, în acea perioadă, mai multe discuții privind o eventuală închidere a birourilor de promovare turistică.