Udrea: Mă mândresc că am făcut un brand care este extrem de apreciat afară



Fostul ministru al Dezvoltării Regionale și Turismului Elena Udrea a declarat agenției MEDIAFAX că este mândră de brandul turistic pe care l-a creat, extrem de apreciat în străinătate, și că a promovat în ultimii trei ani investiții în turism de peste 820 de milioane de euro.
„Cât privește partea de lucruri concrete, mă mândresc cu faptul că am făcut un brand care este extrem de apreciat afară, a fost un deschizător de drumuri, un brand eco. Crearea și promovarea brandului au avut ca efect creșterea numărului de turiști”, a spus Udrea.
Ea a spus că destinațiile cu cele mai mari creșteri au fost cele pe care le-a promovat brandul turistic.
„Specialiștii care au creat brandul nu s-au gândit la litoral și au considerat că România nu este competitivă cu litoralul. Asta și pentru ceea ce s-a întâmplat acolo timp de 20 de ani. Și s-au gândit că România trebuie promovată prin altceva. Prin Carpați, prin munți, prin natura neatinsă, prin stațiunile balneare, prin orașele vechi pe care le avem sau prin promovarea Capitalei, prin turismul activ, avem un potențial de turism activ foarte mare, prin turismul cultural, acestea sunt produsele turistice cu cele mai mari creșteri. Avem creșteri în stațiunile balneare, avem creșteri spre exemplu pe piața Rusia, rușii vin în stațiunile balneare în România – o creștere cu peste 30%”, a afirmat Udrea.
Ea a vorbit și despre creșterea numărului de turiști în stațiunile montane, în cele balneare și pe circuitele culturale.
„Au fost trei ani în care ne-am zbătut să îl promovăm și pe plan internațional și mi-aduc aminte campania derulată pe CNN, Eurosport, Euronews cu Nadia Comăneci, Hagi și Ilie Năstase, apoi campaniile ulterioare. Și-acum suntem pe CNN, Eurosport și Euronews cu o campanie de promovare a României. Toate lucrurile acestea au avut efect. Sigur că nimeni care știe ce înseamnă promovare nu trebuie să se aștepte ca de la o zi la alta să se întâmple ceva spectaculos. Cu toate acestea, pot să spun că în cazul României revenirea a fost spectaculoasă, pentru că avem o creștere de 16% pe anul 2011, în primele luni ale acestui an de asemenea turismul a mers foarte bine și acum, pe lângă promovare, contează foarte mult și investițiile pe care le-am făcut. În partea de promovare se face o confuzie. Sunt 820 milioane de euro bani alocați turismului în acești trei ani”, a spus fostul ministru.
Udrea a explicat că din cei 820 milioane euro investiți în turism în ultimii trei ani, aproape 20 milioane au fost alocate promovării.
„Cei mai mulți au fost bani europeni. La o parte din investiții abia acum se contractează lucrările. Au fost și bani de la bugetul de stat, am investit în nenumărate centre balneare, am refăcut stațiunea Borsec, acum se termină acolo un centru balnear. Am investit la Tușnad, la Praid și investim la Herculane. Am investit în Delta Dunării, în Bucovina și cea mai mare realizare a noastră este extinderea pârtiei de la Poiana Brașov, care aduce în fiecare weekend un număr uriaș de iubitori de schi. Ne-am dus și în Valea Jiului și am investit în stațiunea Straja.Vom uni stațiunea Straja cu Vulcan, iar acolo va fi un domeniul schiabil care va concura Valea Prahovei”, a mai spus Udrea.