Ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului Elena Udrea a răspuns glumind, miercuri, într-o conferință, întrebată ce idee are pentru brandul Bucureștiului, că acesta ar trebui să fie „o frunză mai mică”.
Potrivit Elenei Udrea, turiștii străni care vin în București pot vizita centrul istoric, Muzeul Țăranului Român, Muzeul Satului, dar și zonele din jurul Capitalei.
„Azi am aflat că vom avea și un parc privat de distracții în Drumul Taberei”, a spus ministrul.
Ea a adăugat că, în prezent, turiștii străini care vin în București sunt în general oameni de afaceri, care au o întâlnire, se plimbă puțin prin centrul vechi și pleacă a doua zi.
MDRT va prezenta în septembrie Primăriei Municipiului București un plan de marketing al Capitalei, care va arăta principalele direcții de promovare.
„Am cerut o creștere medie anuală a numărului de turiști cu 4,5%, o creștere medie a înnoptărilor de peste 6,8% și o creștere a notorietății Capitali pe cel puțin trei piețe țintă cu cel puțin 15%”, a spus Udrea.
Ea a adăugat că din cercetările pentru planul de marketing realizate de compania franceză Detente Consultants reiese că Bucureștiul trebuie să atragă și alte segmente de turiști, în afara celor de business, precum vizitatori interesați de turismul cultural, de cel de sănătate, de evenimente și de tip city-break.
Planul de marketing recomandă poziționarea Bucureștiului ca destinație pentru tineri, care să fie cunoscută pentru animație, pentru viața de noapte și pentru ceea ce se întâmplă în centrul istoric.
Udrea a adăugat că Bucureștiul este cunoscut acum ca fiind capitala cu cel mai bun divertisment din sud-estul Europei.
De asemenea, turiștiilor le-ar putea fi prezentat și un circuit al forturilor vechi din jurul Capitalei, și, potrivit ministrului, există aproape 30 de astfel de obiective.
Jamil Benabdallah, directorul pentru Europa de Est al Detente Consultants, a spus la rândul său că în București ar trebui dezvoltate evenimente culturale, atât pentru turiști, cât și pentru bucureșteni, și că pot fi create itinerare tematice.
„Trebuie să fie creat un brand turistic pentru București și trebuie implicată populația în crearea acerstui brand”a mai spus Benabdallah.
El a adăugat că promovarea Capitalei trebuie făcută și pe internet și pe rețele de social media.