Twitter va avea în curând un buton care va permite vizionarea unor emisiuni TV



Twitter și grupul american de televiziune prin cablu Comcast au anunțat, miercuri, că au încheiat un parteneriat pentru a facilita accesul la un program televizat pornind de la un mesaj postat pe această platformă de microblogging, informează AFP.
Concret, un buton denumit „see it” („priviți”) va apărea sub un tweet consacrat unui anumit program. Printr-un click făcut pe acel buton, utilizatorul va putea să urmărească emisiunea respectivă, în direct sau prin sistemul VoD (Video on Demand), și chiar să o înregistreze.
Butonul va începe să apară pe Twitter în noiembrie și va funcționa în prima perioadă doar pentru utilizatorii care sunt abonați la serviciile companiei de cablu Comcast și pentru emisiunile filialei acestui grup, NBCUniversal, precum „The Voice” și „Saturday Night Football”.
Comcast și Twitter afirmă în comunicatul lor comun că se află „în discuții și cu alte grupuri de distribuție (prin cablu) și rețele de televiziune care ar putea utiliza această funcție nouă pentru a-și promova programele în lunile următoare”.
Obiectivul general este de a extinde această posibilitate și pentru emisiunile difuzate de multe alte rețele de televiziune, dar și pentru site-uri și aplicații, după modelul butonului „Like” de pe rețeaua rivală, Facebook.
„Twitter este locul în care telespectatorii vin să discute despre ceea ce văd la televizor”, a spus directorul general al Twitter, Dick Costolo. „Milioane de utilizatori sunt expuși la conversațiile în direct de pe Twitter în timp ce o emisiune este difuzată. Prin butonul «see it», ei vor putea să urmărească în direct acea emisiune pornind de la acel tweet”.
„Comcast face un salt înainte în domeniul televiziunii sociale”, a declarat la rândul său CEO-ul acestui operator prin cablu, Brian Roberts.
„Într-o săptămână obișnuită, «The Voice» generează peste 350 milioane de conversații pe Twitter. Ce lipsește este un mijloc pentru a trece cu ușurință de la acea conversație la vizionarea programului respectiv. La asta folosește «see it»”, a explicat Sam Schwartz, director de dezvoltare al activităților Comcast Cable, pe blogul grupului.
El a vorbit totodată despre „o șansă uriașă de a face televiziunea mai socială, mai interactivă și mai amuzantă”.
Comcast și Twitter au încheiat în paralel un parteneriat publicitar, care permite posturilor acestei rețele de televiziune prin cablu să publice scurte înregistrări video, cu pasaje extrase din programele sale, pe această rețea de socializare.
Twitter, care se pregătește să facă primii pași la bursă, a declarat, în documentul transmis autorităților bursiere americane, că mizează în special pe parteneriate încheiate cu mediile tradiționale, precum televiziunea, pentru a-și crește sursele de venituri.