Condiții grele

Ture neacoperite la Ambulanța Suceava, din cauza lipsei de personal mediu



Serviciul Județean de Ambulanță Suceava s-a confruntat marți cu o situație disperată, când, din cauza lipsei de cadre medii, nu s-au putut acoperi toate turele, iar solicitările au fost rezolvate și cu întârzieri de până la două ore.
Ieri, asistenta șefă a unității, Lidia Papuc, a confirmat deficitulde personal, arătând că problemele au apărut din luna octombrie a anului trecut, de când, conform legislației, nu se mai pot plăti orele suplimentare efectuate de angajați.
Ea a subliniat că, în aceste condiții, este dificil ca salariații aflați în zilele lor libere să fie aduși la serviciu pentru a face muncă voluntară.
Referindu-se la situația de criză înregistrată marți, Lidia Papuc a explicat că a fost imposibil să se formeze turele, deoarece din cele patru asistente care ar fi trebuit să se afle în stație, la ora opt dimineață s-a trezit cu una singură.
Asistenta șefă: „Am sunat 30 de oameni pentru a-i chema la lucru”

„O asistentă plecase cu un echipaj la Cluj, pentru a transporta o pacientă, alte două își luaseră concediu medical, una pentru o hernie de disc, iar cealaltă pentru că este gravidă și nu se simțea bine. Am sunat 30 de oameni pentru a-i chema la lucru, dar fiecare avea programat altceva sau nu se afla în localitate. Într-un final am fost nevoită să accept o asistentă care tocmai plecase din tura de noapte și care a fost de acord să revină la serviciu. Am avut noroc pentru că a fost, totuși, o zi destul de ușoară. Ce s-ar fi întâmplat dacă aveam un accident ca cel feroviar de la Dolhești, cu multiple victime, când trei autosanitare s-au deplasat la fața locului? Un serviciu de urgență trebuie să aibă mereu niște oameni de rezervă, întrucât o nenorocire se poate întâmpla în orice moment”, a spus Lidia Papuc.
Soluțiile: deblocarea unor posturi sau plata orelor suplimentare

Asistenta șefă de la Ambulanța Suceava a adăugat că personalul unității a acumulat deja un număr mare de ore suplimentare și are dreptul la zile libere în contul acestora, dar care nu au putut fi acordate. Ea a subliniat că sunt situații în care turele rămân descoperite deoarece angajații se află în concedii medicale sau în concedii de odihnă, medicii și asistenții medicali sunt plecați la cursuri de perfecționare obligatorii sau echipaje complete însoțesc pacienții în clinicele universitare.
În opinia Lidiei Papuc, continuitatea serviciilor medicale prespitalicești de urgență ar putea fi asigurată fie prin deblocarea unor posturi, fie prin alocarea unor fonduri pentru plata orelor suplimentare.
Serviciul Județean de Ambulanță dispune de 57 de mașini și 308 angajați. Activitatea stației din Suceava este asigurată de 36 de asistenți medicali (din care patru lucrează la serviciul de statistică), 14 dispeceri, 38 de ambulanțieri, nouă șoferi și 11 medici. Parcul auto al stației de la Suceava numără 21 de autosanitare, din care cinci urmează să fie trase pe linie moartă.
Pentru a reuși să facă față tuturor solicitărilor, conducerea unității a cerut Direcției de Sănătate Publică Suceava deblocarea a 20 de posturi de asistenți medicali, zece de medici și 20 de ambulanțieri.



Recomandări

Personalul medical de la Creșa Nr. 1 din Suceava, preluat în aparatul de specialitate al primarului Vasile Rîmbu

Personalul medical de la Creșa Nr. 1 din Suceava, preluat în aparatul de specialitate al primarului Vasile Rîmbu
Personalul medical de la Creșa Nr. 1 din Suceava, preluat în aparatul de specialitate al primarului Vasile Rîmbu

Finalizarea proiectului „Extindere si dotare Ambulatoriu Integrat din cadrul Spitalului de Boli Cronice Siret, jud. Suceava”

Finalizarea proiectului „Extindere si dotare Ambulatoriu Integrat din cadrul Spitalului de Boli Cronice Siret, jud. Suceava”
Finalizarea proiectului „Extindere si dotare Ambulatoriu Integrat din cadrul Spitalului de Boli Cronice Siret, jud. Suceava”