Societatea comercială de Drumuri și Poduri S.A. Suceava, al cărei unic acționar este Consiliul Județean, societate aflată în insolvență din aprilie 2011, este pe punctul de a-și da duhul. Tribunalul Suceava judecă astăzi solicitarea Adunării Creditorilor de intrare a societății în faliment și numirea în calitate de lichidator judiciar provizoriu a firmei sucevene Multiconsult IPURL, care a deținut până acum calitatea de administrator judiciar. Raportul administratorului judiciar arată că declanșarea procedurii de faliment este necesară întrucât orice amânare nu face decât să agraveze pierderile și să crească datoriile societății. Administratorul special al societății de Drumuri și Poduri, Eugen Girigan, declară că principala cauză a falimentului este lipsa contractelor de lucrări. „Cauza principală este lipsa contractelor de lucrări, iar lipsa asta se datorează în primul rând imposibilității de participare la licitații datorită unui litigiu pe care-l avem cu Direcția Generală a Finanțelor Publice pe marginea unor penalități pentru neplata în termen a TVA-ului în sumă de 1,46 de milioane de lei. Procesul este în derulare la Înalta Curte de Casație și Justiție”, a declarat Girigan.
Doar opt angajați la Drumuri și Poduri Suceava, din care șase paznici
Girigan a arătat că societatea are în prezent datorii certe de 2,25 milioane de lei, din care 750.000 de lei la Direcția Generală a Finanțelor Publice și 1,5 milioane de lei la o bancă, însă are de încasat o sumă similară de la terți în contul lucrărilor executate, din care 1,5 milioane de lei de la Direcția Județeană de Drumuri și Poduri. Din 130 de angajați pe care-i avea în 2011, firma de construcții a Consiliului Județean a mai rămas acum cu opt, din care șase sunt paznici. Eugen Girigan a arătat că planul de reorganizare judiciară a societății a eșuat, însă a ținut să precizeze că în acest timp a reușit să achite creanțele acumulate până la preluarea funcției de administrator special, dar și datoriile curente ale societății, în sumă de 2,6 milioane de lei. „Planul de reorganizare a eșuat în sensul că nu am mai reușit să obținem lucrări, dar ce este foarte important din punctul meu de vedere este că tot ce a fost pe tabloul de creanțe stabilit prin programul de reorganizare a fost achitat integral. Toți care au avut de primit bani de la societatea noastră i-au încasat”, a spus administratorul special al firmei de construcții. În opinia lui Girigan, soarta societății de Drumuri și Poduri ar fi putut fi una mai bună dacă serviciul de reparații și întreținere a drumurilor județene era dat în delegare de gestiune firmei sucevene în baza Ordonanței Guvernului 72/2002. „Asta ne-ar fi asigurat o activitate pentru 100 de salariați și cu siguranță un profit care intra în vistieria Consiliului Județean”, a conchis Girigan.