Reprezentanții CFR Călători au decis să anuleze mai multe trenuri la nivel național, măsură care se va repercuta și la nivelul județului Suceava. Printre cele 100 de trenuri care vor fi anulate de la data de 1 martie 2018 se numără și cel care circulă în prezent pe ruta Suceava – Constanța și retur, dar și mai multe garnituri pe ruta Suceava – Câmpulung Moldovenesc și retur.
Motivul invocat de conducerea CFR Călători este lipsa vagoanelor pentru a asigura cele 100 de trenuri propuse pentru a fi scoase din circulație.
În schimb, feroviarii suceveni spun că măsura este una care aduce mari deservicii traficului de călători, sens în care au adus și mai multe argumente. În cazul trenului Suceava – Constanța, care primește în Stația CF Mărășești și vagoane de la Iași, se consideră că prin decizia de anulare se va întrerupe legătura dintre Moldova și Dobrogea.
„Trenul 1856, Suceava – Mărășești (spre Constanța) asigura preluarea fluxului de călători din localitățile Vatra Dornei Băi, Câmpulung Moldovenesc, Gura Humorului, Rădăuți, Suceava, Botoșani, Pașcani, Roman, Bacău, Adjud cu mențiunea că nu există trenuri de legătură din stația Buzău către stația Constanța care să sosească dimineață. La fel se pune problema și pentru ramura de Iași, care asigura transportul persoanelor pe secția Iași, Vaslui, Bârlad, Mărășești, legături care sunt întrerupte și pentru cei care vin dinspre Dobrogea spre Moldova”, au menționat reprezentanții sindicaliștilor din Suceava.
Trebuie spus totuși că legătura cu litoralul românesc al Mării Negre va fi menținută în perioada sezonului estival, când vor exista trenuri directe între Suceava și Mangalia, respectiv în perioada iunie-septembrie.
În afara trenului spre Constanța, în județul Suceava vor mai fi anulate, începând cu data de 1 martie 2018, trenurile 5721 și 5722 Suceava – Câmpulung Moldovenesc și retur în zilele de sâmbătă și duminică, precum și trenurile 5723 Suceava – Câmpulung Moldovenesc din zilele de sâmbătă și 5720 Câmpulung Moldovenesc – Suceava din zilele de duminică.
Mai mult, există informații că o parte din rutele pe care CFR Călători vrea să le abandoneze vor fi preluate de operatori privați, care au achiziționat deja vagoane și automotoare la mâna a doua și se pregătesc să intre pe piață.