Atracție turistică

Trenul de epocă „Moldovița” îi va plimba pe turiști spre Cacica, Putna și Vatra Moldoviței



Trenul de epocă circulă spre Cacica, Putna și Vatra Moldoviței
Trenul de epocă circulă spre Cacica, Putna și Vatra Moldoviței

Turiștii care vizitează județul Suceava în această perioadă, dar și sucevenii au o nouă atracție turistică. Este vorba despre trenul de epocă „Moldovița”, tractat de cea mai veche locomotivă pe aburi din România, construită în anul 1926. Prima cursă făcută de trenul de epocă a pornit din Gara Burdujeni, acolo unde atât călătorii care așteptau alte trenuri, cât și cei veniți special pentru acest eveniment au admirat locomotiva și cele cinci vagoane de epocă, construite între anii 1885 – 1890.
Trenul „Moldovița” este compus dintr-un vagon poștă, un vagon salon, și câte un vagon pentru clasele I, II și III. Fie că vor alege luxul vagonului salon, confortul vagoanelor de clasa I și II sau băncuțele de lemn din vagonul de clasa a III-a, călătorii vor avea cu siguranță o experiență de neuitat. Interioarele vagoanelor au fost refăcute și reconstruite în totalitate după modelul celor de la sfârșit de secol XIX.
Călătoria de ieri, de probă, din Gara Burdujeni, s-a făcut către Cacica, iar traseul a fost parcurs în aproximativ o oră și jumătate. Primii călători ai trenului de epocă „Moldovița” au fost președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, și primarul Sucevei, Ion Lungu, alături de reprezentanți ai Căilor Ferate Române, ai Societății Feroviare de Turism (instituție care deține acest tren) și ai asociațiilor de turism din județ.
Cu 30 de km/h spre Cacica, Putna și Vatra Moldoviței
Având în vedere atât vechimea locomotivei, cât și a vagoanelor, trenul „Moldovița” va circula cu o viteză de aproximativ 30 de km/h. Și pentru a fi siguri că nu vor fi probleme, cei de la Societatea Feroviară de Turism au adus și o locomotivă modernă pentru a o ajuta, dacă va fi nevoie, pe „bătrâna” locomotivă de aproape 100 de ani.
Până în momentul de față nu au fost stabilite cu exactitate traseele pe care va circula trenul de epocă, însă potrivit președintelui Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, intenția este ca acesta să parcurgă traseele Suceava – Putna și Suceava – Cacica – Vatra Moldoviței. Trenul va începe să circule pe aceste trasee începând de luni, 8 august, de la ora 9:00, și până pe 15 august 2011. Din informațiile pe care le avem, prețul unui bilet pe ruta Suceava – Cacica va fi de 10 lei pentru o călătorie la clasa II și de 16 lei la clasa I (vagonul salon). Pe rutele Suceava – Cacica – Vatra Moldoviței și Suceava – Putna, prețul va fi de 14 lei pentru o călătorie la clasa a II-a. Gheorghe Flutur a spus că în zilele de 14 și 15 august, trenul va circula între Cacica și Putna. Mai mult, pe 14 august, în vagonul salon al trenului va concerta Corul Madrigal.
Președintele CJ Suceava a declarat că în situația în care vor exista solicitări pentru călătoriile cu trenul „Moldovița”, este posibil ca acesta să rămână în județ Suceava și după data de 15 august. „Programul «Pelerin în Bucovina» ne-a făcut să gândim mai curajos. Și am dorit să promovăm și această formă de turism cu trenul. Însă pensiunile trebuie să iasă din amorțeală. Nu poți să vii doar cu televizor în cameră și să te plimbi la o mănăstire. Trebuie să faci și altceva. Și una dintre formele interesante de turism este cea cu trenul de epocă. De aceea am avut această inițiativă. Interesul nostru este să punem în valoare traseele extraordinare din județul Suceava, spre Putna, spre Cacica, spre Vatra Moldoviței, între Câmpulung Moldovenesc și Fundu Moldovei”, a declarat Flutur.
Pe traseul de la Suceava la Cacica, trenul a oprit în fiecare stație pentru a „culege” călători, în Comănești, Pîrtești și Cacica, acesta fiind întâmpinat cu fanfară.
Turiștii se pot plimba cu cel mai original tren de epocă din România
Directorul Regionalei CFR Călători Moldova, Constantin Axinia, a spus că trenul „Moldovița” este cel mai original tren de epocă din România.
„Vagoanele trenului au fost reconstruite din vechile vagoane care erau împrăștiate prin țară și vreau să spun că tot ce ține de partea de rulare este original. Nu există tehnologie modernă. Astfel, am reușit să facem cel mai original tren de epocă din România”, a spus Constantin Axinia, care a adăugat că trenul are o capacitate de 100 de călători.
Nu în ultimul rând, președintele CJ Suceava a mai precizat că turismul cu trenul poate fi o formă „extrem de confortabilă de turism”, invitându-i pe turiști și pe suceveni să parcurgă traseele stabilite pentru trenul de epocă „Moldovița”.



Trenul de epocă a fost întâmpinat cu fanfară
Trenul de epocă a fost întâmpinat cu fanfară
Trenul de epocă a fost întâmpinat cu fanfară
Trenul de epocă a fost întâmpinat cu fanfară
Trenul de epocă a fost întâmpinat cu fanfară
Trenul de epocă a fost întâmpinat cu fanfară
Locomotiva a fost construită în anul 1926
Locomotiva a fost construită în anul 1926
Flutur la geamul trenului de epocă
Flutur la geamul trenului de epocă
Flutur la geamul trenului de epocă
Flutur la geamul trenului de epocă
Flutur la geamul trenului de epocă
Flutur la geamul trenului de epocă
Flutur și Lungu în vagonul salon
Flutur și Lungu în vagonul salon
Flutur a parcurs traseul de la Suceava la Cacica
Flutur a parcurs traseul de la Suceava la Cacica
Vagonul de clasa a III-a
Vagonul de clasa a III-a
Trenul de epocă circulă spre Cacica, Putna și Vatra Moldoviței
Trenul de epocă circulă spre Cacica, Putna și Vatra Moldoviței