Accident

Tren personal, deraiat la intrarea în Gara Burdujeni din cauza gerului extrem



Accidentul s-a petrecut la 5.05, când trenul efectua manevra de trecere pe linia pe care urma să oprească în Gara Burdujeni
Accidentul s-a petrecut la 5.05, când trenul efectua manevra de trecere pe linia pe care urma să oprească în Gara Burdujeni

Pasagerii trenului personal care venea de la Pașcani la prima oră a dimineții de ieri au tras o puternică sperietură, după ce partea din spate a garniturii a deraiat. Din fericire, trenul avea viteză mică, deoarece urma să oprească în gară, astfel că accidentul, care ar fi putut avea grave consecințe, nu s-a soldat cu nici un rănit.
Trenul personal 5501, tip ramă electrică, plecase din Pașcani la ora 4.00 și avea ca destinație stația Suceava Nord. Garnitura circulă aproape exclusiv pentru navetiștii care se deplasează între localități acoperite de această rută, la momentul deraierii în tren aflându-se în jur de 120 de persoane.
Accidentul s-a petrecut la 5.05, când trenul efectua manevra de trecere pe linia pe care urma să oprească în Gara Burdujeni. Sistemul de direcție de la spatele ultimului vagon (boghiul), nu a funcționat corespunzător, astfel că după trecerea de macaz vagonul a sărit de pe șină, rulând câțiva metri pe sol. Călătorii au coborât din tren fără a acuza vătămări corporale. Cum se aflau în imediata apropiere a stației, fiecare a plecat în drumul său, fără a fi necesară preluarea lor de un alt tren.
Gerul de ora 4,00 dimineața a înțepenit direcția vagonului
Specialiștii CFR ajunși la fața locului au apreciat că accidentul se putea transforma într-o tragedie dacă trenul ar fi avut viteză mai mare, ceea ce ar fi dus la răsturnarea vagonului.
„Trenul 5501 a deraiat de la ultimul vagon la intrarea de pe linia 2 pe linia 1, la aproximativ 200 de metri de gară. Urmează să stabilim cauza exactă a accidentului, însă bănuim că temperatura scăzută a produs o rigidizare a boghiului ultimului vagon, ceea ce nu a permis schimbarea direcției”, a declarat Sorin Flutur, directorul Regionalei CFR Infrastructură Iași.
Echipe de muncitori de la CFR s-au chinuit mai bine de cinci ore pentru a readuce trenul pe șine, garnitura fiind apoi tractată de o locomotivă diesel. La o primă vedere, specialiștii au apreciat că pagubele provocate de deraiere nu sunt mari.
Trenuri anulate, locomotive defecte și sute de minute întârziere
Evenimentele negative s-au ținut lanț ieri pe calea ferată. În afara personalului care a sărit de pe șine, două trenuri au fost anulate, iar alte două au așteptat zeci de minute o locomotivă disponibilă.
„Campion” la întârzieri a fost trenul rapid 757 București Nord – Suceava Nord, care a ajuns la destinație cu mai bine de trei ore întârziere, mai exact 185 de minute.
Trenurile anulate sunt cele care făceau legătura între Suceava – Pașcani și retur. Trenul accelerat 1833 Iași – Timișoara Nord a ajuns la Suceava cu o întârziere de 65 de minute, iar din cauza defectării locomotivei a plecat spre destinație cu 130 de minute întârziere. Din cauza gerului au apărut probleme tehnice și la locomotiva trenului rapid 652 Suceava Nord – București Nord, care a plecat cu 100 de minute întârziere față de ora prevăzută.
Întârzieri mari au înregistrat și alte trenuri, respectiv acceleratul 1653 București Nord – Suceava Nord, de 140 de minute, dar și acceleratul Constanța – Suceava Nord, care a ajuns la destinație cu 130 de minute întârziere.
În rest, toate celelalte garnituri feroviare au circulat fără să respecte timpii de mers, consemnându-se întârzieri între 20 și 80 de minute.



Specialiștii CFR s-au chinuit mai bine de cinci ore pentru a readuce vagonul pe șine
Specialiștii CFR s-au chinuit mai bine de cinci ore pentru a readuce vagonul pe șine
Specialiștii CFR s-au chinuit mai bine de cinci ore pentru a readuce vagonul pe șine
Specialiștii CFR s-au chinuit mai bine de cinci ore pentru a readuce vagonul pe șine
Specialiștii CFR s-au chinuit mai bine de cinci ore pentru a readuce vagonul pe șine
Specialiștii CFR s-au chinuit mai bine de cinci ore pentru a readuce vagonul pe șine
Specialiștii CFR s-au chinuit mai bine de cinci ore pentru a readuce vagonul pe șine
Specialiștii CFR s-au chinuit mai bine de cinci ore pentru a readuce vagonul pe șine
Specialiștii CFR s-au chinuit mai bine de cinci ore pentru a readuce vagonul pe șine
Specialiștii CFR s-au chinuit mai bine de cinci ore pentru a readuce vagonul pe șine
Accidentul s-a petrecut la 5.05, când trenul efectua manevra de trecere pe linia pe care urma să oprească în Gara Burdujeni
Accidentul s-a petrecut la 5.05, când trenul efectua manevra de trecere pe linia pe care urma să oprească în Gara Burdujeni


Recomandări