Trei sfaturi utile pentru a dezamorsa conflictele de la locul de muncă



Rubrica „Sfatul zilei”, concepută de Harvard Business Review sub forma unui ghid ce oferă soluții manageriale rapide și practice, propune trei sfaturi utile pentru a dezamorsa conflictele de la locul de muncă, informează Reuters.
Diferențele de opinii dintre colegi pot fi folositoare și chiar productive. Însă, atunci când aceste diferențe capătă accente neplăcute, conflictul devine dăunător pentru relațiile de la locul de muncă.
Prezentăm mai jos trei sfaturi utile care vă vor ajuta să vă descurcați mai bine data viitoare când veți avea un astfel de dezacord cu unul dintre colegi.
Identificați mai întâi un „teren comun” de înțelegere. Precizați la începutul conversației acele chestiuni asupra cărora sunteți amândoi de acord. Procedând astfel, îi comunicați colegului în cauză faptul că aveți scopuri comune.
Ascultați cu atenție ceea ce are de spus partenerul de discuție. Permiteți-i colegului să își exprime propria opinie și să își argumenteze punctul de vedere. Nu trebuie să îl întrerupeți pentru a-l contrazice asupra unor puncte individuale, ci trebuie să îi ascultați întreaga argumentație.
Propuneți o soluție. Folosiți informațiile obținute în cursul acestei conversații pentru a formula o concluzie. Aceasta trebuie să includă și punctul de vedere al colegului în cauză, care trebuie să fie diferit de ceea ce ați crezut înainte de conversația purtată.
Rubrica „Sfatul zilei” a fost realizată de experții de la Harvard Business Review pe baza sfaturilor manageriale prezentate în volumul „The Right Way To Fight”, scris de Amy Gallo.