Erori care pot costa vieți

Treceri de pietoni care duc în șanț, pe drumul național Suceava-Botoșani



Trecerile de pietoni de la Dumbrăveni
Trecerile de pietoni de la Dumbrăveni

Mai multe treceri de pietoni de pe drumul național Suceava-Botoșani, reabilitat capital în anul 2014, au fost proiectate foarte prost, dacă se poate vorbi de proiectare, în cazul unor locuri marcate care duc în rigolă, în loc să ajungă pe un podeț. Problema a fost semnalată în ședința Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) Suceava desfășurată în această săptămână.
La Dumbrăveni sunt două treceri de pietoni de acest gen. Este vorba de locuri marcate din zone cu trafic pietonal, care duc spre școală și spre spital.
Primarul din Dumbrăveni: „Am cerut explicații încă de atunci, dar constructorul mi-a transmis că lucrează conform proiectului”
Primarul din Dumbrăveni, Ioan Pavăl, ne-a declarat că a semnalat problema încă de când drumul era în proces de reabilitare.
„Am cerut explicații încă de atunci, dar constructorul mi-a transmis că lucrează conform proiectului. Mi-au spus că așa e proiectul, iar dacă ei fac altceva vor avea probleme la recepție”, a explicat Ioan Pavăl.
La capitolul exemplu pozitiv pentru siguranța traficului, la Dumbrăveni există și o trecere de pietoni pe care s-au montat limitatoare de viteză pentru șoferi după ce au avut loc mai multe accidente rutiere.
Primarul Pavăl și-a exprimat speranța că se va interveni pentru rezolvarea anomaliilor semnalate, mai ales că nu ar fi vorba de costuri foarte mari.
Tot cu privire la DN 29, în cadrul ședinței ATOP s-a luat în discuție și situația de la Salcea, unde la trecerile de pietoni din preajma a două școli, unde învață 1000 de copii, podețele nu au fost prevăzute de către proiectant.
Un alt exemplu legat de același DN 29 este în dreptul bisericii din Plopeni, unde traversarea spre cimitirul satului se face tot înspre o rigolă.
O problemă care poate favoriza producerea de accidente mortale
Comisarul de poliție Marius Ciotău, unul din membrii ATOP Suceava, a arătat că problema este una gravă pentru siguranța traficului, mai ales când este vorba de treceri pe care traversează mai mulți pietoni odată. El a arătat că atunci când ajung în capătul trecerii, oamenii sunt nevoiți să rămână pe carosabil și să își aștepte rândul pentru a intra pe acostament și a putea ajunge apoi la primul podeț de trecere.
Aceste treceri mai pot reprezenta un pericol și pentru că unii pietoni sunt tentați să traverseze pe lângă locurile marcate, adică pe unde au podețe, ceea ce se asimilează cu traversarea neregulamentară.
Ciotău a mai spus că speră să se ia măsuri la timp, înainte de a se produce o tragedie care să fie favorizată de aceste probleme.
La ședința ATOP au participat și câte un reprezentant al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, respectiv de la Secția de Drumuri Naționale Suceava.
DN 29 Suceava-Botoșani este în administrarea celor de la Drumuri Naționale.
Prezent la ședință, Nicolae Popovici, șef Serviciu comunicare din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, a dat asigurări că va înainta problema șefilor.


Trecerile de pietoni de la Dumbrăveni
Trecerile de pietoni de la Dumbrăveni
Trecerile de pietoni de la Dumbrăveni
Trecerile de pietoni de la Dumbrăveni


Recomandări

Polițiștii bat drumul la Neamț, cu probe de sânge și urină, deși un analizator de droguri este plătit și a ajuns la Suceava de la finele anului trecut

Polițiștii bat drumul la Neamț, cu probe de sânge și urină, deși un analizator de droguri este plătit și a ajuns la Suceava de la finele anului trecut
Polițiștii bat drumul la Neamț, cu probe de sânge și urină, deși un analizator de droguri este plătit și a ajuns la Suceava de la finele anului trecut

Președintele CJ Suceava și 92 de primari suceveni, din PSD, PNL și USR, au transmis o scrisoare deschisă premierului și Guvernului

Modernizarea drumului județean Satu Mare – Grănicești va fi finalizată în câteva luni, afirmă președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan