Transportatorii rutieri francezi, preocupați de deschiderea pieței pentru companii române și bulgare



Principala federație patronală franceză din sectorul rutier și-a exprimat îngrijorarea joi față de deschiderea pieței franceze a transportului de mărfuri pentru întreprinderile române și bulgare de la 1 ianuarie, în conformitate cu dreptul european, relatează AFP.
Începând de anul viitor, transportatorii rutieri români și bulgari vor putea transporta mărfuri dintr-un punct în altul pe teritoriul francez, așa cum este cazul din 2010 pentru alte companii europene, ceea ce se numește cabotaj.
Ei vor fi autorizați, după un traseu internațional cu destinația Franța, să efectueze maximum trei operațiuni de cabotaj, într-un termen de maximum șapte zile.
Pentru Federația Patronală a Transportului Rutier (FNTR), „sosirea transportatorilor români și bulgari pe piața franceză va genera noi tensiuni concurențiale din cauza costurilor sociale și fiscale foarte diferite”, în general cu mult inferioare celor practicate în Franța.
Organizația subliniază într-un comunicat că „deja, în prezent, peste 40 la sută din camioanele care circulă pe teritoriul francez sunt străine”.
Pentru a face față acestei concurențe, FNTR a cerut „restaurarea competitivității întreprinderilor de transport rutier, în special prin reducerea deficitului de competitivitate cu vecini ca Germania (…) și printr-o diminuare a costului muncii”.
În Franța, tot timpul de lucru al șoferilor de camion este contabilizat și plătit, ceea ce nu este cazul în toate țările europene, amintește FNTR pe site-ul său.