Piața muncii

Training-uri de succes – o soluție pentru supraviețuirea în criză



De multe ori, alegerea unui trainer este realizată de manageri, după criterii nu tocmai în conformitate cu nevoile reale ale firmelor sau cu profesionalismul formatorilor. În această conjunctură financiară critică este bine ca banii investiți în training-uri să se regăsească, mai mult ca oricând, în calitatea și utilitatea proceselor de instruire.
Astfel, vă oferim câteva sugestii care să vă ajute în alegerea unui trainer potrivit pentru firma dumneavoastră:
Traineri adecvați nevoilor firmei.
Participanții devin mult mai receptivi atunci când trainer-ul are experiență în domeniul în care activează firma. Este bine ca în timpul ședințelor de training să se folosească termeni și situații cunoscute lor. În astfel de circumstanțe, trainer-ul poate face de multe ori legături între aspectele puse în discuție și cazuri reale din viața profesională a participanților.
Utilizează mai multe sesiuni.
Un manager bun va opta pentru traineri care utilizează mai multe sesiuni în procesul de instruire. S-a constatat faptul că oamenii asimilează mult mai bine informațiile dacă acestea sunt prezentate în mai multe ședințe și nu toate odată. Între sesiuni, participanții au suficient timp pentru a analiza și aplica cele învățate.
Folosește principiile învățării active.
O modalitate des întâlnită în programele de training este cea prin care informațiile sunt prezentate participanților folosindu-se exemple din viața reală, studii de caz cunoscute, prezentări. În astfel de condiții, cei instruiți vor asimila mult mai bine subiectele aflate în discuție. Pentru a asigura reținerea conținutului informațiilor prezentate se vor folosi, pe lângă exemple, exerciții și simulări.
Utilizează metode de prezentare diverse.
Sunt oameni care au memoria vizuală foarte bună și acestora le este mult mai ușor să rețină și să învețe dacă informațiile sunt oferite pe suport power point. Din acest motiv, proiecțiile și clip-board-ul nu trebuie să lipsească din materialele prezentării. Alți participanți rețin în momentul în care li se oferă un exemplu sau dacă discută un studiu de caz. Astfel, trainer-ul trebuie să aibă abilități de comunicare și să acorde atenție varietății de stiluri de învățare necesare grupului pe care îl instruiește.
Folosește feed-back-ul.
Pe toată perioada sesiunii, participanților trebuie să li se asigure condițiile necesare pentru a nota ceea ce le este util lor. Prin notarea aspectelor importante le va fi mult mai ușor atât să internalizeze informațiile cât și să revină asupra lor mai târziu. De asemenea, participanții ar trebui să primească o documentație – suport care să conțină informații legate de cele discutate în sesiunea de training: informații schematizate, metode, cazuri, reguli etc.
Păstrarea legăturii.
Este foarte important ca și după terminarea sesiunii de training să existe o legătură între trainer și membrii grupului. Astfel, după o perioadă de timp în care se pot monitoriza schimbările, drept consecințe ale instruirii, trainer-ul poate lua legătura cu membrii grupului pentru a compara situația inițială cu cea actuală și pentru a corecta aspectele stagnante, la nivelul modelării abilităților de lucru.
Mihai MOISOIU
Trainer.
Psiholog psihologia muncii – organizațională.



Recomandări

Liderul clubului moto Thracvm RC Suceava, Gabriel Gîngă: Peste 90 la sută dintre motocicliștii suceveni își asumă donarea de organe post-mortem

Proiect de educație continuă și culturală incluzivă în regiunea transfrontalieră România-Ucraina – LIFECED, lansat la USV

Proiect de educație continuă și culturală incluzivă în regiunea transfrontalieră România-Ucraina – LIFECED, lansat la USV
Proiect de educație continuă și culturală incluzivă în regiunea transfrontalieră România-Ucraina – LIFECED, lansat la USV

Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava lansează proiectul Educație continuă și culturală incluzivă în regiunea transfrontalieră România-Ucraina – LIFECED

Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava lansează proiectul Educație continuă și culturală incluzivă în regiunea transfrontalieră România-Ucraina – LIFECED
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava lansează proiectul Educație continuă și culturală incluzivă în regiunea transfrontalieră România-Ucraina – LIFECED

Silvicultor sucevean pe podium la concursul ”Cel mai bun pădurar” din Republica Moldova

Cristian Hrehorciuc, reprezentantul Direcției Silvice Suceava, la concursul profesional ”Cel mai bun pădurar”, organizat de Agenția ”Moldsilva” din Republica Moldova
Cristian Hrehorciuc, reprezentantul Direcției Silvice Suceava, la concursul profesional ”Cel mai bun pădurar”, organizat de Agenția ”Moldsilva” din Republica Moldova