Mii și mii de oameni sunt forțați să piardă zilnic zeci de minute din viață circulând cu viteza melcului pe Calea Unirii, pe o singură bandă, pentru ca cei de la TMUCB să nu se mai obosească să care pământul rezultat din săpături și să-l depoziteze în altă parte.
Această situație absurdă, care duce zilnic la formarea unor cozi imense de mașini pe Calea Unirii, în special pe porțiunea Bazar – pasaj CFR Burdujeni, a început de vineri dimineața, când TMUCB a început lucrările de montare a unei noi conducte de apă potabilă pe partea dreaptă a străzii Calea Unirii, cum se merge înspre Centru.
O bandă de circulație, transformată în depozit de pământ
Deși conducta nu este montată pe stradă, ci pe trotuar, o bandă de circulație este blocată pe o lungime de aproximativ 50 de metri de mormanele de pământ rezultate din săparea șanțurilor necesare montării conductei.
Regulile de construcție impun colectarea și depozitarea temporară a deșeurilor în alte zone decât cele în care se lucrează, lucru care ar fi trebuit să fie respectat cu atât mai mult cu cât e vorba de lucrări efectuate pe principala rută de circulație a Sucevei și orice deșeu lăsat în urmă poate fi o piedică nu doar pentru traficul rutier, ci și o problemă de mediu.
O ploaie ar spăla imediat pământul care ocupă jumătate din sensul de mers spre Centru și ar transforma principala arteră de circulație a Sucevei într-o mlaștină mocirloasă care se va întinde pe kilometri, purtată de roțile mașinilor.
Modul de lucru adoptat de TMUCB este cu atât mai revoltător pentru miile de oameni care trebuie să îndure zi de zi efectele blocajelor în trafic cu cât, cel puțin pe porțiunea de la Bazar, pământul ar fi putut fi depozitat în parcarea aflată de cealaltă parte a trotuarului, unde ar fi afectat cu mult mai puțină lume, prin ocuparea unor locuri de parcare.
Problema blocării traficului pe principala arteră de circulație a Sucevei, pentru că firma TMUCB s-a menajat, făcând economii la forța de muncă și transporturile necesare ducerii pământului în altă parte și apoi readucerii sale, pentru a astupa șanțurile făcute, chinuind în schimb un oraș întreg, a fost sesizată la comandamentul ISPA de ieri de un reprezentant al Poliției Rutiere.
Pe de altă parte, reprezentanții firmei TMUCB au spus că așa se lucrează mai rapid și că blocajele din trafic tot se formau, pentru că utilajele lor de lucru ocupă porțiuni din stradă.
Diferența e că, în vreme ce un utilaj care lucrează din stradă “gâtuie” traficul pe cel mult câțiva metri, pământul depozitat în stradă ocupă porțiuni de câte 50 de metri, pe care nu poate circula decât câte o mașină, în vreme ce în urma sa sute de alte mașini circulă bară la bară, așteptând să ajungă la culoarul liber.