Haos rutier

Trafic de coșmar pe Calea Unirii, după blocarea unui sens de circulație



Sute de mașini, bară la bară, din cauza lucrărilor de pe Calea Unirii
Sute de mașini, bară la bară, din cauza lucrărilor de pe Calea Unirii

Traficul rutier pe principala arteră de circulație a Sucevei a fost dat peste cap, de ieri dimineață, de “hărnicia bruscă” a celor de la firma TMUCB, care au blocat jumătate din Calea Unirii, pentru a realiza subtraversarea unei conducte magistrale de apă potabilă, dar fără a anunța din timp că vor să înceapă lucrările.
După aproape două luni și jumătate în care nu au mai lucrat pe străzile Sucevei, în ciuda întârzierilor foarte mari pe care le au la realizarea proiectului ISPA, cei de la TMUCB București, care anunțaseră municipalitatea suceveană că vor veni la lucru de la 1 martie, s-au apucat să traverseze principala arteră rutieră a Sucevei cu un șanț adânc de aproape trei metri.
Drept urmare, mii de mașini au fost ieri blocate în trafic, pe sensul de urcare de la Burdujeni spre Centru, pentru că nimeni nu știa de începerea lucrărilor ISPA în acea zonă, pentru a încerca să găsească o rută alternativă.
La primele ore ale dimineții, strada Calea Unirii a fost închisă întâi pe o bandă de circulație, apoi pe întreg sensul de urcare spre Centru, tot traficul rutier fiind dirijat pe cele două benzi rămase libere.
În aceste condiții, autoturismele aflate ieri în trafic au fost nevoite să circule bară la bară pe o distanță de câțiva kilometri, de la pasajul CFR din Burdujeni și până aproape de Colegiul Tehnic „Petru Mușat” (fostul Grup Școlar Nr. 2).
Coșmarul șoferilor și călătorilor care au de circulat zilnic pe Calea Unirii, cu autoturismele personale sau cu mijloacele de transport în comun, e abia la început, pentru că lucrările începute ieri vor dura minim două săptămâni și vor afecta ambele sensuri de circulație.
Astfel, după ce echipele TMUCB vor finaliza de montat conducta pe tronsonul săpat ieri și vor astupa cu pământ, nisip și balast șanțul creat, vor continua lucrarea pe cealaltă parte de drum, adică pe sensul de coborâre spre Burdujeni, unde săpăturile vor afecta o porțiune mult mai mare de stradă, conducta urmând să fie montată oblic cu axul drumului.
Tocmai de aceea, viceprimarul Sucevei Viorel Seredenciuc a cerut celor de la TMUCB să nu înceapă acum să lucreze și al doilea tronson, dacă nu au de gând să lucreze și în cursul zilei de sâmbătă, pentru ca măcar la finele săptămânii circulația rutieră să nu fie afectată pe ambele sensuri de circulație.
Autoritatea primăriei, călcată în picioare de firmele care lucrează pe ISPA

Vestea că pe principala arteră de circulație a Sucevei, care leagă cartierul Burdujeni de restul cartierelor, circulația rutieră este blocată pe jumătate de stradă, a fost primită cu surprindere de conducerea Primăriei Suceava, care habar nu avea de acest lucru.
“Știam că cei de la TMUCB vor veni la lucru abia de luni, de pe 1 martie. Așa am fost informați de conducerea companiei. Nici gând de începerea lucrărilor astăzi”, a recunoscut viceprimarul Viorel Seredenciuc, supărat că nu a fost informat din timp de începerea lucrărilor.
“Este una dintre cele mai circulate artere din Suceava, ar fi trebuit să anunțe intenția de a lucra aici cel puțin cu două zile înainte, să avem timp să informăm și populația. Nu e strada lor, nici a noastră, e a oamenilor care circulă zilnic pe ea și care au dreptul să știe când circulația e blocată, chiar și parțial”, a spus Seredenciuc, care a mustrat reprezentanții firmei TMUCB pentru modul în care au înțeles ei că se pot apuca de spart străzile oricând vor ei.
Acesta a verificat autorizațiile pe care TMUCB le are pentru executarea lucrărilor, fiind vorba de avize obținute de la primărie tocmai în luna iunie 2008, în vreme ce de la Poliția Rutieră Suceava, avizele au fost eliberate pe 19 februarie 2010.
Seredenciuc și-a exprimat nemulțumirea vizavi de realizarea traversării străzii Calea Unirii într-o perioadă în care nu poate fi turnat asfalt după finalizarea lucrării, șoferii urmând să circule peste șanțurile astupate cu balast, dar, pe de altă parte, s-a arătat mulțumit de faptul că TMUCB s-a apucat în sfârșit de treabă, mai ales că toate lucrările lor sunt cu mult întârziate față de programul stabilit inițial pe proiectul ISPA.




Recomandări

Reabilitarea canalizării de sub bulevardul principal continuă, inclusiv cu refacerea terenului afectat de săpături

Reabilitarea canalizării de sub bulevardul principal continuă, inclusiv cu refacerea terenului afectat de săpături
Reabilitarea canalizării de sub bulevardul principal continuă, inclusiv cu refacerea terenului afectat de săpături

Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime

Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime
Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime