Trabant părea condamnat să rămână doar o amintire a trecutului, până când un producător independent a decis să-i dea a doua șansă. După o absență îndelungată, brandul german revine în lumea reală cu un concept retro adaptat tendințelor stilistice și tehnologice ale momentului. Studiul prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt se numește NT, adică New Trabant, și promite să șteargă cu buretele faima negativă, generată timp de 34 de ani de fiecare exemplar „Trabi”.
Adio fum gros, motor zgomotos și performanțe înspâimântător de proaste, aceste trei caracteristici fiind înlocuite de un propulsor silențios cu zero emisii și cu un dinamism adecvat. Tradiționalul motor de 2 cilindri a fost înlocuit cu un motor electric ce dezvoltă 64 de cai putere, față de 23, cât avea ultimul Trabant produs în 1991. NT poate rula cu o viteză maximă de 130 km/h, iar distanța pe care o poate parcurge la o singură încărcare a bateriilor este de 160 km.
Una din țintele majore ale acestui proiect a fost minimizarea consumului de resurse. Astfel, sarcina de ventilare a aerului în habitaclu, cât și energia folosită în timpul parcărilor este asigurată de mai multe celule fotovoltaice amplasate în plafon.
Cât privește designul, prototipul este o reinterpretare reușită a vechiului Trabant, un clasic cu linii actualizate stilizat de Nils Poschwatta, fost designer la Volkswagen.
Interiorul beneficiază de un instrumentar de bord cu afișaj digital și unul analog, volan din piele și o planșă de bord exact ca a vechilor modele 601. Trabant NT nu va intra în producția de serie, atâta vreme cât nu se va găsi un investitor care să dezvolte și să suțină acest proiect.