Trabant se întoarce!



Trabant se întoarce!
Trabant se întoarce!

Trabant, mașina poporului în fosta RDG, una din embleme comunismului, revine.
Primul model, fabricat pe 7 noiembrie 1957 la Zwickau, a fost un prilej de a demonstra Germaniei de Vest că țara vecină este capabilă să dea lumii cea mai economică și ieftină mașină din lume. Au reușit! Folosind un model cu o caroserie realizată din Duroplast, un mix de carton presat, lână și fibră de bumbac, mașina utiliza un motor în doi timpi ce funcționa fără pompă dar cu amestec de benzină și ulei.
Au fost construite în total peste 3 milioane de unități în versiuni de caroserie sedan și break.
Ultimul Trabi a fost fabricat în 1991, modelul fiind disponibil cu un motor diesel de 1.1 litri.
„Broscuța est-germană” nu a fost dată uitării, visul tinerilor comuniști fiind readus la viață de carosierul german IndiKar și compania Herpa ce anunță relansarea legendarului Trabant. Se va întâmpla în toamna anului 2009 la Frankfurt. Ideea renașterii modelului încântă pe toată lumea și chiar este rentabilă. Cum piața mașinilor ieftine cu costuri mici de întreținere a luat avânt, modelul pregătit de IndiKar are șansele unui succes enorm având în vedere și numărul încă mare de…nostalgici.
Botezat New Trabi, conceptul va fi un hatchback cu 5 uși vopsit albastru și cu acoperiș alb. Pentru a putea fi pusă în circulație, versiunea de serie a noului Trabant va trebui să respecte toate cerințele în materie de siguranță și poluare.


Trabant se întoarce!
Trabant se întoarce!
Trabant se întoarce!
Trabant se întoarce!
Trabant se întoarce!
Trabant se întoarce!