Trabant este încă viu în inimile multor pasionați de automobile. La aproape 20 de ani de la producția ultimului exemplar, un producător independent din Germania este pregătit să readucă în lumina reflectoarelor un urmaș al modelului supranumit pe vremuri „bomba de plastic – o aluzie la fumul dens evacuat de motor și materialul din care era confecționată caroseria”.
Cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, carosierul IndiKar va dezvălui un concept care va prefața linia viitorului automobil. Despre acesta se știu însă destul de puține lucruri.
Botezat New Trabi, studiul de design va fi un hatchback cu cinci uși care va păstra aerul retro al vechilor modele Trabant. Autorii proiectului au avut nevoie de doi ani pentru a pune la punct toate detaliile legate de design, interior și sistem de propulsie. „Dorim ca prin acest concept să aducem o schimbare la nivel emoțional”, a declarat Ronald Gerschewski, directorul executiv al IndiKar.
Apariția noului Trabant a fost prevestită tot la Salonul Auto de la Frankfurt, unde a fost expusă o machetă la scara 1:10 a unui concept realizat din plastic. Se întâmpla în 2007 când se împlineau 50 de ani de la lansarea primului Trabant, inițiatorii acestui proiect, IndiKar și Herpa, au dorit să afle reacția publicului la un astfel de concept. Interesul imens arătat atunci dar și opiniile favorabile exprimate prin intermediul unor sondaje – 93% din cei 12.000 de participanți dorind să vadă pe șosea noul model, a făcut ca în februarie 2008 să fie demareze dezvoltarea conceptului New Trabi.
IndiKar este o companie cu 100 de angajați specializată care se ocupă cu dezvoltarea de autovehicule cu destinație specială, prototipuri și componente pentru industria auto, dar nu are experiența necesară în producția de automobile. Din acest motiv, IndiKar a stabilit un parteneriat strategic cu Autoland Saxony, scopul fiind dezvoltarea și producția unui vehicul modern derivat din conceptul care va fi prezentat luna viitoare în capitala financiară a Germaniei.
„Obiectivul nostru este de a prezenta la Frankfurt un prototip în mărime naturală. Astfel, pregătirea conceptului vine să împlinească dorințele și așteptările a numeroși fani din întreaga lume”, declară managerul Klaus Schindler, unul din inițiatorii proiectului New Trabi.
Așadar, pe lângă numeroasele premiere mondiale, salonul german va fi martorul renașterii unui automobil încărcat de istorie cu 3 milioane de exemplare fabricate între 1957 și 1991.