Începând de mâine, pe străzile Sucevei vor circula două noi microbuze de transport public în comun, care înlocuiesc vechile maxi-taxi din parcul auto al TPL.
Cele două microbuze vor circula pe cel mai lung traseu de maxi-taxi al TPL din municipiul reședință de județ – linia 30, care pornește de la Gostat Ițcani, merge pe Gheorghe Doja spre Burdujeni, pe la Moldova, iar de acolo urcă înspre Obcini.
Directorul TPL Suceava, Darie Romaniuc, a precizat că cele două microbuze au fost achiziționate din fondurile proprii ale societății, pentru a înlocui o parte din vechile microbuze de maxi-taxi, cu o uzură de peste 12 ani.
“În parcul auto al TPL sunt zece microbuze de maxi-taxi care acoperă șase trasee, dar din ele doar șapte mașini mai sunt funcționale. Pentru că au o uzură de peste 12 ani, costurile de întreținere și reparații sunt foarte mari, încât am considerat că cea mai bună soluție este să le înlocuim cu mașini noi. Deocamdată nu ne-am permis să cumpărăm decât două microbuze moderne, dar ne-ar trebui minim zece pentru a răspunde necesităților de pe traseele pe care le acoperim”, a declarat directorul TPL.
Costul de achiziție al unui microbuz Otokar Centro C a fost de 81.000 de euro, fără TVA, ambele fiind livrate în varianta full-option, cu o mulțime de facilități atât pentru șofer, cât și pentru pasageri, în preț fiind incluse chiar și revizia și garanția autovehiculelor, după cum a precizat Anca Șchiopu, reprezentantul de vânzări al MHS Truck&Bus, firma care a câștigat licitația organizată de TPL.
Microbuzele au o capacitate de 23 de pasageri, din care 15 locuri pe scaune și opt în picioare, sunt dotate cu aer condiționat și două sisteme de încălzire, extrem de utile pe perioada de iarnă, asigurând funcționarea mașinii și la temperaturi foarte scăzute. Nu lipsesc nici dotările speciale, precum rampă de urcare pentru persoanele cu dizabilități, posibilitatea de înclinare a microbuzului, pentru a ajunge cu rampa de urcare la nivelul bordurii sau butoane speciale de atenționare a șoferului asupra intenției pasagerilor de a coborî la stația următoare, amplasate în mai multe puncte cheie, pentru acces facil.
Nu în ultimul rând, unul dintre avantajele noilor autovehicule care completează parcul auto al TPL este consumul redus, de 12-14 litri la suta de kilometri în oraș, comparabil cu cel al unui autoturism personal, dar de aproape patru ori mai mici decât cel al autobuzelor mari cu care TPL acoperă principalele trasee de transport public local, astfel încât conducerea societății ia în calcul și varianta utilizării lor și pe traseele principale, în afara orelor de vârf, pentru a înlocui autobuzele care merg mai mult goale.