Toyota nu se simte deloc bine știind că Honda vânează poziția de lider în sectorul mașinilor ecologice. Lupta se încinge între cei mai mari jucători de pe piața globală a hibridelor odată cu apariția unor noi modele, care țintesc publicul de vârstă tânără.
Dacă lupta dintre Prius și Insight pare să-și fi desemnat deja câștigătorul, o altă bătălie urmează să îi pună față în față cei doi constructori niponi, de această dată într-un segment inaugurat de Honda.
Debutul mult așteptatului CR-Z nu a făcut decât să genereze apariția unei declinări cu ”sânge” hibrid în familia Toyota. Compania care a lansat primul hibrid din lume, susține că va avea un răspuns pe măsură, dar spre deosebire de concurență nu va oferi un nou model, ci doar un derivat al cunoscutului Prius, o versiune coupe, cu o linie mai stilată.
Honda mizează pe linia aerodinamică și sportivitatea trenului rulant, CR-Z fiind dotat cu un propulsor de 1.5 litri, cu patru cilindri, mai puternic decât Insight și o cutie manuală cu șase trepte. Unitatea dispune de sistemul IMA și generează 124 CP. Motorul electric dispus între propulsorul pe benzină și cutia de viteze poate genera 14 CP.
Spre diferență de exponentul Honda, viitorul Prius Coupe va folosi același tren de rulare hibrid ca și Prius, format din motorul de 1.8 litri cu 98 de cai putere, unitatea electrică de 80 CP și o cutie automată cu variație continuă. Datorită configurației sale, viitorul hibrid de la Toyota va beneficia de o masă mai ușoară ce atrage performanțe mai bune în raport cu modelul din care derivă.
Prețul este un alt aspect prin care Toyota vrea să surprindă. Utilizând practic aceleași componente ca și hatchback-ul, viitorul Prius Coupe va putea fi oferit la un cost de achiziție chiar mai mic decât al rivalului său.