Toyota Urban Cruiser convinge că mărimea nu contează



Toyota Urban Cruiser
Toyota Urban Cruiser

Toyota nu a inventat conceptul de crossover pur urban SUV, dar și-a asumat misiunea de a-l aduce mai aproape de perfecțiune. Nevoia firească de a acoperi un segment dar și creșterea volumului vânzărilor au fost argumente suficient de solide pentru ca Urban Cruiser să primească undă verde în laboratoarele Toyota.
Așa după cum o spune și numele, acesta își va petrece mare parte din timp prin aglomerările urbane. Modelul japonez beneficiază de o caroserie în 5 uși iar dimensiunile sale compacte – 3.930 mm lungime, 1.725 mm lățime, 1.540 mm înălțime și ampatamentul de 2.460 mm – îl recomandă ca un excelent automobil de oraș.
Are suficient spațiu, grad de siguranță, și mobilitate cât să te ducă din punctul A în punctul B. Ultracompact și agil, modelul este mulat pe deplasările din interiorul orașelor. Însă există și o componentă interesantă la acest SUV junior al japonezilor.
Urban Cruiser poate avea, pe lângă obișnuita tracțiune față, și o configurație 4×4, ambele fiind echipate cu cutii manuale în 6 trepte. Primul dispune de un propulsor diesel de D-4D de 1.4 litri, capabil să genereze 90 de cai putere și un cuplu de 205 Nm, disponibil între 1.800 rpm și 2.800 rpm. Propulsorul echipat standard cu filtru de particule (DPF) ajută ca plafonul emisiilor de noxe să nu depășească 133 g/km de dioxid de carbon.
Spre diferență de modelul cu sistem AWD (tracțiune integrală) versiunea cu tracțiune exclusiv anterioară este animată de motorul pe benzină Dual VVT-i de 1.33 litri ce dezvoltă 100 cai putere și un cuplu maxim de 132 Nm.
Pentru a corespunde în termeni de eficiență cu unitatea pe motorină, Toyota a echipat modelul pe benzină cu sistemul Stop & Start disponibil în echiparea standard. Prezența acestei tehnologii face ca nivelul emisiilor să atingă 130 g/km. Agil, economic, cu un aer tineresc și cu dimensiuni care te ajută să te strecori ușor în trafic Urban Cruiser combină avantajele unui SUV cu cele ale unei mașini subcompacte.
Urban Cruiser nu duce lipsă de sisteme avansate de securitate activă și pasivă, ceea ce face ca modelul japonez să fie cel mai sigur din segmentul în care activează.
Printre dotările de bază amintim sistemele de asistență la frânare și ABS, distribuția electronică a forței de frânare (EBD) și sistemul de control al stabilității (VSC) care acționează împreună cu controlul tracțiunii (TRC).
Pe lângă spațiul generos, acesta dispune de un volum de stocare pentru bagaje ce măsoară 314 litri și poate atinge o valoare maximă de 749 litri când se rabatează scaunele din spate.
Derivat din conceptul cu același nume, noul crossover este stilizat diferit de RAV4, sub care este poziționat în gamă.
Capota scurtă, profilul musculos al părții frontale, linia simplă a spatelui și montanții groși pe care se așează pavilionul și marcajele din plastic aplicate pe praguri și spoilere, constituie elementele care definesc trăsăturile de bază ale celui mai mic membru din familia de modele SUV concepute de Toyota.
Interiorul este gândit să ofere maximum de confort și spațiu pasagerilor dar și protecție pe măsură. În caz de impact cabina poate absorbi șocurile, grație sistemului Minimal Intrusion Cabin System dezvoltat de Toyota.
Habitaclul poate găzdui patru persoane adulte și este garnisit cu materiale plastice si tapițerie de calitate, în timp ce bordul de culoare argintie adaugă farmec și dă un plus de personalitate.


Toyota Urban Cruiser
Toyota Urban Cruiser
Toyota Urban Cruiser
Toyota Urban Cruiser
Toyota Urban Cruiser
Toyota Urban Cruiser
Toyota Urban Cruiser
Toyota Urban Cruiser