Toyota recheamă în service aproape 1,3 milioane vehicule, majoritatea în SUA



Toyota Motor a anunțat miercuri că recheamă în service aproape 1,3 milioane de vehicule la nivel mondial, majoritatea comercializate în SUA, din cauza unor probleme la airbag-uri și ștergătoarele de geamuri, relatează MarketWatch.
Campania masivă de rechemări a fost anunțată la două zile după ce Toyota a redobândit oficial titlul de cel mai mare producător auto la nivel mondial în 2012, poziție câștigată în urmă cu cinci ani dar cedată ulterior, parțial din cauza defectelor apărute la vehicule.
Un purtător de cuvânt al Toyota a declarat că 907.000 de vehicule Corolla și Corolla Matrix fabricate în perioada 2003-2004 au posibile defecte care pot duce la declanșarea accidentală a airbag-urilor.
Alte 385.000 de sedan-uri Lexus IS, fabricate în perioada 2006-2012, ar putea avea defecte care să facă nefuncționale ștergătoarele.
Majoritatea vehiculelor au fost comercializate în Statele Unite, respectiv circa 752.000 de Corolla și Corolla Matrix și 270.000 de mașini Lexus IS, se arată într-un comunicat al companiei.
Toyota a primit 59 de reclamații legate de declanșarea accidentală a airbag-urilor la Corolla, în care au fost raportate 31 de cazuri de leziuni și două accidente. Nu au fost raportate cazuri de accidente sau răniri provocate de problemele ștergătoarelor.
Airbag-urile defecte au fost fabricate la o fabrică a Toyota din Fremont, California, care între timp a fost închisă.
În noiembrie anul trecut, Toyota a anunțat că recheamă în service 2,77 milioane de vehicule la nivel global, pentru remedierea unor defecțiuni precum cele de la pompele de apă, la cel puțin 12 modele fabricate în intervalul 2000-2011. În octombrie, compania japoneză a rechemat 7,4 milioane de vehicule, din cauza unor probleme la geamurile electrice, la modele din 2005-2010.