Toyota Motor își va continua în 2008 expansiunea pe piețele auto emergente, vizând un nou an de vânzări record, și își va consolida poziția ca cel mai mare constructor auto mondial, sporind decalajul față de General Motors (GM), transmite Reuters.
Grupul japonez, deja cel mai profitabil constructor auto la nivel mondial, intenționează să vândă 9,85 milioane de vehicule în 2008, în creștere față de vânzările estimate pentru acest an, de 9,36 milioane de unități. Estimarea pentru anul 2007 este superioară celei aparținând GM, de 9,2 milioane de vehicule.
Cu o linie de vehicule care include modele hibrid Camry și Prius, Toyota a atras un număr tot mai mare de clienți, atât pe piețele emergente, cât și pe cele mature, și și-a asigurat, în același timp, creșterea profiturilor, prin măsuri de reducere a costurilor.
Anul trecut, grupul Toyota, din care fac parte și producătorii Daihatsu Motor și Hino Motors, a devansat GM la volumul global al vânzărilor, excluzând vânzările companiei mixte chineze la care producătorul american deține o participație minoritară.
Evaluat la 190 de miliarde de dolari, producătorul japonez ar putea majora anul viitor decalajul față de GM, pe măsură ce constructorul american își reduce producția în America de Nord și se pregătește de vânzarea diviziei de camioane de capacitate medie către Navistar International.
Expansiunea Toyota a fost accelerată în special pe piețele auto emergente din China și Rusia, runde vânzările companiei japoneze ar putea cumula 900.000 de vehicule în 2008, în creștere cu aproape 40%.
Grupul japonez și-a extins unitățile de producție și a construit fabrici în toată lumea într-un ritm foarte alert, inclusiv un prim centru de construcții auto în Rusia, inaugurat săptămâna trecută. În opinia directorilor Toyota, Rusia va fi în continuare motorul de expansiune a companiei în Europa, regiune în care constructorul auto intenționează să își majoreze vânzările cu 2% în 2008, la 1,27 milioane de vehicule.
La nivel global, Toyota apreciază că va construi 9,95 milioane de vehicule în 2008, în creștere cu 5% față de anul actual.