Toyota abia acum descoperă că mărimea contează. Cât de mult? Destul cât să extragă din tulpina citadinei iQ genele unui nou model cu un interior mai primitor și spațios. Vorbim de o versiune urbană a unui mini-SUV, destinată să lupte pe un sector virgin, unde încă nimeni nu a îndrăznit să se aventureze. I
Inițial, acest nou model ce va respecta canoanele unui vehicul crossover, gardă la sol ridicată, umeri înălțați și caroserie robustă, nu exista în planurile companiei Toyota. Apariția sa a fost determinată de costurile mult prea mari ale micului iQ.
Japonezii și-au dat seama că dezvoltarea și producția acestui citycar împinge cheltuielile totale la o cifră imensă datorită faptului că folosește componente noi ce nu regăsesc pe vreun alt model fabricat acum.
Din același motiv Toyota a hotărât limitarea volumului producției pentru iQ la 100.000 de unități anual, urmând ca pe viitor cadența de producție să fie ajustată în funcție de răspunsul pieței. În ceea privește versiunea mini-SUV, aceasta ar putea fi livrată și cu o versiune de motorizare hibridă. Surse din cadrul Toyota au afirmat că modelul SUV, ce va intra pe piață la un preț estimativ situat între costurile de achiziție al unui Fiat 500 și Mini Cooper, este estimat să atingă un volum de vânzări de 500.000 de unități anual. Toyota intenționează să lanseze la doi ani de la debutul acestui microcar de trei persoane un alt model inedit pe piața europeană un minivan derivat din iQ, ce va fi utiliza același componete cu liliputanul iQ.