„Toyota Clitoris”: Site-ul satiric francez Le Gorafi a păcălit presa italiană



Site-ul satiric francez Le Gorafi a reușit să păcălească agenția de presă italiană ANSA, publicând un fals sondaj potrivit căruia 89% dintre francezi ar crede că clitorisul este un model de automobil lansat de grupul Toyota, „informațiile” fiind preluate de prestigioasa agenție italiană.
Potrivit AFP, acest articol a fost publicat și pe site-ul foarte seriosului cotidian italian Corriere della Sera. Contactat de biroul AFP din Roma, directorul departamentului de Informații de la ANSA, Luigi Contu, a recunoscut această „eroare” și a ordonat retragerea articolului de pe site-ul agenției.
Site-ul Le Gorafi evoca în acel articol un sondaj „realizat de TNS-Sofres pe un eșantion de peste 2.500 de bărbați”, publicând totodată declarația unei false analiste, potrivit căreia „aproape nouă bărbați din zece sunt convinși că este vorba despre o mașină a mărcii japoneze Toyota. Pentru 7%, clitorisul are legătură cu o divinitate din mitologia egipteană. Ceilalți 4% spun că nu au auzit niciodată vorbindu-se despre așa ceva”.
Le Gorafi, site de satiră în care abundă informații false și absurde, redactate pe un ton foarte serios, păcălește cu regularitate vigilența marilor trusturi de presă internaționale. Site-ul a publicat și comentarii făcute de reprezentante celebre ale curentului feminist, precum Johanna Luyssen, redactorul-șef al revistei Causette, și Inna Schevchenko, lider al mișcării FEMEN în Franța, care s-au arătat indignate de rezultatele sondajului.
La final, Le Gorafi menționează rezultatele unui alt sondaj, la fel de fantezist: „În urmă cu șase luni, un sondaj BVA comandat de Nouvel Observateur ne arăta că 45% dintre băieții cu vârste cuprinse între 12 și 18 ani sunt convinși că uterul este numele unei planete din Sistemul Solar”.