Toyota îmbie potențialii clienți cu automobile cu un pronunțat caracter ecologic și autonomie de drum excelentă. În oferta companiei japoneze este inclus și un propulsor pe benzină ce oferă mai multă putere, cuplu motor optimizat și consum scăzut. Este vorba unitatea pe benzină de 1,3 litri ce include tehnologia „Toyota Optimal Drive.”
Motorul ce generează 101 cai putere și un cuplu maxim de 132 Nm, folosește tehnologia Dual VVT-i ce controlează permanent timpii de deschidere ai supapelor de admisie și ai supapelor de evacuare.
Sistemul dezvoltat de Toyota furnizează un cuplu motor mai bun la viteze mici și extinde posibilitatea de a reduce semnificativ gazele poluante. Propulsorul de 1,3 litri imprimă modelului Auris o viteză maximă de 175 km/h și un demaraj de la 0 la 100 km/h în 13,1 secunde.
Avantajele motorizării se traduc prin emisii de dioxid de carbon cu 17% mai mici și consum de carburant în ciclu combinat îmbunătățit, cu 19 % mai mic decât unitatea de 1,4 litri VVT-i.
Producătorul japonez afirmă că Auris poate parcurge, în ciclu mixt, 100 de kilometri folosind mai puțin de 5,8 litri de benzină. În traficul urban, motorul este ajutat de sistemul Stop & Start să minimizeze atât consumul cât și emisiile. Când mașina staționează la semafor sau este blocată din cauza traficului, dispozitivul decuplează motorul, acesta putând fi pornit la dorința șoferului când pedala de frână este eliberată.
Inginerii niponi susțin că astfel consumul se reduce cu până la 15% comparativ cu un motor de aceeași putere și cilindree, fără sistemul Stop & Start.
Rezultatul din dreptul performanțelor de consum nu este doar meritul tehnologiei Dual VVT-i ci și al transmisiei utilizate. Toyota echipează versiunea cu motor de 1,3 litri cu o nouă cutie manuală în șase trepte care include mai puține componente, ea fiind nu doar mai ușoară, ci și mai puțin expusă la fricțiunea internă a transmisiei.
Versiunea echipată cu acest motor va afișa un logo specific automobilelor eficiente, ce poartă emblema „Toyota Optimal Drive”.