Toyota suflă în pânzele pieței americane. De când vânzările au început să o ia la vale, producătorul de automobile numărul 1 mondial caută soluția care să-l ferească de o eventuală prăbușire a cotei de piață.
Japonezii au anunțat că vor crește producția mașinilor de familie și a celor de oraș pentru a onora cererile venite din partea consumatorilor de peste ocean, dar în același timp își va extinde gama vehiculelor din clasa mini. „Astăzi lumea se orientează în special spre automobile de mici dimensiuni, cu un consum redus de carburant și o autonomie de drum pe măsura. Suntem pregătiți să oferim clientului american produsele potrivite la vremea potrivită” susține Jum Lentz președintele diviziei Toyota Motor Sales USA.
Producătorul japonez intenționează să lanseze pe viitor citadina iQ și în Statele Unite iar de anul viitor va introduce o nouă versiune în familia de modele Yaris.
Începând din 2009 dealerii mărcii japoneze de pe piața locală vor dispune și de varianta hatchback în 5 uși, comercializată încă din 1999 în mai multe țări europene.
În momentul de față, oferta Toyota în segmentul subcompact pentru SUA include doar versiunile de caroserie hacthback în 3 uși și sedan în 4 uși. Situația este oarecum ciudată, dacă că ne gândim că vecinii de la nord, canadienii, beneficiază de ambele versiuni de caroserie încă de la prima generație.
Compania japoneză anunță că modelul Yaris în 5 uși va avea aceeași motorizare pe benzină cu patru cilindri și tehnologie de injecție VVT-i de 1.5 litri 106 CP (79 kW) și cuplu motor de 140 Nm cuplat la o transmisie manuală sau automată în 5 trepte.
Ca dotări standard, mașina de oraș va dispune de jante de 14 inch și sistemele ABS și EBD (distribuția electronică a forței de frânare). Modelul Yaris în 5 uși va fi exportat de la uzina Kanegasaki din Japonia, vehiculul fiind asamblat atât în Franța cât și Thailanda.