Toyota ia o poziție fermă în ceea ce privește mașinile sport.
Ultimele declarații făcute de președintele Katsuaki Watanabe arată clar intențiile manufacturierului din Țara Soarelui Răsare. „Ne vom orienta spre automobile hibride, care să ofere un consum decent, în condițiile în care prețul combustibililor este într-o continuă creștere. Prioritatea noastră este ca în anul 2020 gama să includă numai vehicule economice echipate cu motoare hibride. Ne vom concentra doar pe dezvoltarea de modele crossover, urbane și de familie”, susține Watanabe.
Este evident că vehiculele pick-up, sportivele și modelele SUV din clasele superioare nu au un viitor la Toyota. Totuși, anul trecut constructorul numărul 1 în Japonia și în lume fermecase audiența la Salonul Auto de la Detroit cu un concept spectaculos denumit FT-HS (Future Toyota-Hybrid Sport), un coupe sportiv cu propulsie hibridă care anunța revenirea iconicului Supra.
Deși oficial compania producătoare de automobile nu a comentat prea mult pe marginea acestui subiect, totuși o rază de speranță se întrezărea pentru fanii sportivei de două locuri, după ce un supervizor din departamentul de producție a afirmat că FT-HS va fi introdus ca model de serie cel mai târziu în 2010 sub sigla Supra.
Potrivit unui purtător de cuvânt, Toyota a renunțat între timp la planurile sale privind lansarea unei noi generații Supra chiar dacă aceasta ar folosit o versiunea de propulsie benzină-electric.
Motivul? Excentricul coupe nu va putea respecta severele normele de poluare ce vor intra în vigoare peste patru ani.
„Eforturile noastre se vor îndrepta în special spre automobile de volum, Toyota urmând a extinde linia hibridelor nu numai în gama modelelor populare. Am renunțat la proiectele noastre legate de sportive și utilitare hibride. Au primit undă verde doar acele produse care nu au necesitat costuri suplimentare de dezvoltare” mai susține purtătorul de cuvânt. Declarația a fost făcută sâmbăta 16 august în cadrul unei conferințe de presă pe tema încălzirii globale, unde au fost invitați să participe și reprezentanți ai industriei auto.
Dacă pentru Supra soarta este pecetluită, pentru alte două sportive de top japoneze destinul pare să le surâdă. Nissan GT-R și viitorul Honda NSX vor fi singurii jucători japonezi pe segmentul supercar, iar întrebarea este până când?
Din păcate, fanii Toyota își pot lua gândul de la superbul Supra a cărui primă generație a debutat în 1986, reușind să atragă numeroși clienți în Japonia și Statele Unite. Disponibil numai în varianta coupe, modelul japonez rivaliza cu sportive de top precum Ford Mustang și Chevrolet Camaro. Desprins din rădăcinile celebrei Celica Supra lansată în 1976, vehiculul de performanță Toyota a fost produs până în anul 2002.
