Toyota a ajuns acolo unde nici fondatorul ei, Kiichiro Toyoda nu a visat vreodată. Anul trecut, când s-au împlinit 70 de ani de la nașterea mărcii japoneze, compania a reușit din nou să atingă poziția de lider în topul mondial de vânzări, surclasând gigantul General Motors.
Grupul auto Toyota a comercializat în 2007 un volum total de 9.36 milioane de vehicule, cu 600.000 de exemplare în plus față de planul propus, cifre ce au permis instalarea mărcii japoneze în fruntea clasamentului după 80 de ani de dominație.
Rezultate pozitive s-au înregistrat și în sectorul operațiunilor de asamblare, producția globală ridicându-se la 9.51 milioane de unități cu 5% mai mult decât se estimase.
Performanțele anului trecut reprezintă cumularea cifrelor obținute de Toyota și de cele patru brand-uri incluse în portofoliul său: Daihatsu, Hino, Scion și Lexus.
Deși principalul rival General Motors încă nu a anunțat rezultatele pe 2007, conform datelor comunicate de mai multe publicații financiare, americanii au reușit să vândă doar 9.25 milioane de autovehicule, cu o jumătate de milion de unități, mai puțin față de cât se evaluase inițial.
Constructorul japonez și-a fixat un obiectiv și mai îndrăzneț pentru anul în curs, comercializarea a 9.85 milioane de vehicule și fabricarea unui număr record de 10 milioane de automobile.