Toyota a realizat ceea ce nici fondatorul companiei Kiichiro Toyoda, nu a îndrăznit vreodată să viseze. Compania japoneză a urcat pe primul loc în topul mondial al producătorilor de automobile chiar în anul în care a înregistrat pentru prima dată în ultimii 10 ani o scădere cu 4% a vânzărilor globale.
Grupul industrial Toyota a detronat General Motors după 77 de ani de hegemonie. În 2007 japonezii au fost foarte aproape de o reușită istorică. Atunci diferența dintre GM, aflat încă pe prima treaptă a podiumului, și Toyota, a fost de numai 3.000 de automobile. Brandul nipon a trecut în 2008 pe primul loc la o diferență „confortabilă” mai exact 616.000 de unități, iar General Motors trece pe a doua poziție în clasamentul constructorilor auto din lume.
Anul trecut Toyota a comercializat la nivel global 8,972 milioane de modele spre deosebire de General Motors care a vândut 8,356 de milioane de vehicule. „Nu este extrem de important să păstrăm titlul de lider al vânzărilor. Este mult mai important pentru General Motors să fie o companie puternică din punct de vedere financiar”, a afirmat Fritz Henderson, președintele GM.
Din totalul vânzărilor grupului auto japonez, 7,99 milioane de exemplare revin mărcii Toyota, iar restul 980.000 de vehicule fiind automobile comercializate sub sigla Lexus, Daihatsu și Hino.
Pentru producătorul nipon vânzările pe piața locală au scăzut cu 5%, la 2,15 milioane de unități, iar cele din străinătate au coborât cu 4%, la 6,82 milioane automobile.