Toyota a dat startul vânzărilor pentru noul iQ



Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009

Toyota are soluția care te ajută să te strecori în trafic. Cristalizată sub forma unui bulgăre de tablă, ea este cu siguranță una din cele mai viabile opțiuni când mobilitatea devine un impediment. Sub denumirea iQ, japonezii introduc pe piața europeană cel mai nou model din gama Toyota, un automobil de buzunar cu un aspect prietenos și caracter îndrăzneț. Startul vânzărilor s-a dat ieri 24 ianuarie deocamdată în Germania, data debutului oficial nefiind încă anunțată. iQ are o serie de calități incontestabile care-l vor face un competitor extrem de puternic. Agil, ultra-compact, economic iată doar câteva din avantajele primului minicar din istoria Toyota și totodată cel mai mic model de 4 locuri din lume! Este un automobil perfect adaptat deplasărilor în orașe aglomerate. Dimensiunile sale reduse, lungime de 2985 mm, lățime 1680 mm și înălțime 1500 mm constituie un anvantaj mai ales în trafic sau parcările suprapopulate unde iQ se poate strecura sau parca lejer. Raza de bracaj de numai 7,8 metri, permite citadinei să poată fi manevrată cu ușurință în spații foarte înguste. Minicarul japonez este pus în mișcare de motor de 1,0 litru ce generează 68 de cai putere, motor cu 3 cilindri același regăsit și pe Toyota Aygo. În combinația cu transmisia manuală cu 5 trepte are un consum combinat de 4,3 litri/100 km iar în configurație cu transmisia automată Multidrive consum mediu de 4,7 litri. Modelul japonez mai dispune și de o versiune diesel, cu o capacitate cilindrică de 1400 cmc. Unitatea dezvoltă 90 de cai putere și este cuplată la o cutie manaulă cu 6 trepte. Consmul mixt anunțat de producător este de doar 4,0 litri/100 km în timp ce emisiile se situează la 105 g/km de CO2. În dreptul performanțelor dinamice sunt trecute o viteză maximă de 170 km/h și demaraj de la 0 la 100 km/h în 11,8 secunde. Pe parcursul anului va fi introdus al doilea motor pe benzină, agregatul de 1,3 litri de 99 CP, echipat cu sistemul start-stop. Pentru a se asigura că pasagerii beneficiază de protecție maximă în caz de impact, iQ a fost echipat cu numai puțin de 9 airbaguri. Merită menționat faptul că pe lângă arbagurile frontale, cortină, laterale și pentru genunchi în dotarea mașinii de oraș se mai află și un airbag inovativ pentru lunetă ce este activat când mașina este lovită din spate. Tot pe lista echipamentelor se află un sistem de aer condiționat, oglinzi electrice și volan multifuncțional cu comenzi pentru radio și proiectoare de ceață. Habitaclul este o surpriză mai mult decât plăcută. Interiorul poate acomoda fără probleme trei persoane adulte și un copil. Potrivit afirmațiilor producătorului japonez, un adult cu înălțimea de 1.90 m poate sta confortabil pe locul din spate chiar dacă un alt pasager cu acceași înălțime s-ar afla pe scaunul din față.Pentru a maximiza spațiul interior, inginerii Toyota au conceput un design special pentru scaunele pasagerilor din față, dar au fost nevoiți să adopte și câteva soluții interesante cum ar fi montarea rezervorului de combustibil (32 de litri) sub scaunul șoferului, iar volanul are spatele plat – spre coloana de direcție, conferind mai multă libertate la efectuarea manevrelor. Versiunile de echipare, trei la număr – iStyle, iSports și iUrban, dispun în echiparea standard de ABS, controlul stabilității (VSC) și distribuția electronică a forței de frânare – EBD. Pe piața germană prețul de pornire pentru noul Toyota iQ este cuprins între 12.700 și 16.300 euro.


Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009
Toyota iQ 2009


Recomandări