Tot mai mulți utilizatori maturi accesează internetul în România



Tot mai mulți utilizatori maturi accesează internetul în România, cea mai activă categorie rămânând cea a persoanelor cu vârsta între 20 și 24 de ani, potrivit rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro, informează un comunicat.
Potrivit rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro, derulată, timp de o lună, pe aproape 2.000 de site-uri din România, pe un eșantion reprezentativ de peste 125.000 de respondenți, profilul utilizatorului român de internet arată o maturizare a celor care folosesc acest mediu. Astfel, cea mai activă categorie de vârstă rămâne cea a utilizatorilor între 20 și 24 de ani (21, 96%), însă câștigă teren și categoriile mai vârstnice: 30 – 34 ani (11,71%), 34 – 39 ani (10,24%), 40 – 49 ani (12,51%), 50 – 59 ani (6,03%) și 60 de ani sau mai mult (1,50%).
Pe sexe, bărbații domină internetul autohton, ei reprezentând 53,24% dintre utilizator, în timp ce femeile reprezintă 46,76%. Studiul arată și că 43,62% dintre internauții români au absolvit o formă de învățământ superior și/sau postuniversitar, iar 32% au studii medii.
Pentru români, subiectele de cel mai mare interes pe internet sunt știrile, e-mailul și social media, respectiv bloguri și forumuri. Conform trafic.ro, bărbații accesează și site-uri de comerț electronic și tranzacții financiare (19,63%), site-uri auto (41,11%), urmăresc clipuri/ filmulețe (31,76%) și joacă jocuri online (21,14%).
Rolurile în achiziția bunurilor sunt și ele împărțite pe sexe. Pentru produse de larg consum (alimente, băuturi, produse pentru îngrijirea casei, produse de igienă etc.), femeile hotărăsc singure în proporție de 59,34% față de doar 43,5% dintre bărbați. Aceștia decid însă privind achiziția de produse electronice sau electrocasnice în proporție de 50,84%, aproape dublu față de procentul femeilor în aceeași situație (26,39%). Pentru obiecte de mobilier sau decor, deciziile se iau preponderent în cuplu pentru 63,14% dintre femei și 64,57% dintre bărbați.
Studiile demografice trafic.ro s-au desfășurat online pe plan național în perioada 17 noiembrie-7 decembrie 2009, pe un eșantion reprezentativ de 127.699 de respondenți, cu o marjă de eroare de 3%.
Ttrafic.ro este serviciul de monitorizare și analiza în timp real a audienței web din România ce permite compararea performanței a peste 45.000 de site-uri din „.ro”.