Tot mai mulți dascăli suceveni sînt „luați peste picior” de elevii de la clasă



– Trei elevi de clasa a opta, dintr-o școală din Burdujeni, au fost reclamați inspectorului școlar general adjunct Barbă de către directoarea școlii, pentru că au un comportament inadecvat la ore, sfidează profesorii și le vorbesc urît
Elevi care-și sfidează profesorii la ore, le vorbesc urît și „îi iau peste picior” sînt comportamente tot mai des întîlnite în școlile din Suceava. Așa a declarat ieri, în cadrul unei conferințe de presă, inspectorul școlar general adjunct Niculai Barbă, care a „depistat” o asemenea atitudine a elevilor față de dascălii lor în cadrul unei „razii” întreprinse în școlile din municipiu, chiar de Ziua Națională. Așadar, dacă cei mai mulți elevi au preferat ca de Ziua Națională să cinstească cu o bere sau o ceașcă de vin fiert, prin barurile din oraș, au fost însă și cazuri în care elevii suceveni s-au arătat prea interesați de orele ce le aveau în program și au venit la școală. Și asta nu pentru ca să stea atenți la ore, ci pentru a-și persifla profesorii și pentru a le perturba orele. Așa au făcut trei elevi dintr-o școală din Burdujeni, „reclamați” inspectorului școlar general adjunct Barbă de directoarea școlii, care a declarat că nu mai știe ce să le facă. Copiii, elevi în clasa a opta, mai au antecedente de acest fel, unul dintre ei fiind, așa cum a declarat Niculai Barbă, „cunoscut pentru comportamentul său față de profesori prin mai toate școlile din Suceava prin care a trecut, fiind mutat disciplinar, și mai mult, este cunoscut chiar și de Poliție”. Pentru că așa cum a mai precizat Barbă „am semnale că acesta nu este un caz unic, lucrurile de acest fel petrecîndu-se în multe școli din Suceava, elevii distrug mobilierul, grupurile sanitare, exersează mișcări de karate lovind pereții, mă gîndesc că ne aflăm în situația în care măsurile disciplinare pe care școala le aplică nu-și mai produc efectul, iar noul regulament potrivit căruia elevul trebuie să fie în centrul atenției este prost interpretat, acesta crezînd că poate face orice”. Barbă este de părere că trebuie extinsă activitatea cabinetelor de consiliere psihopedagogică din școli, avînd în vedere că pedepsele nu mai au efecte asupra elevilor.