Toate clădirile și terenurile din municipiul Suceava vor fi inventariate pînă în 2008



– Realizarea cadastrului imobiliar și edilitar va costa 20 de miliarde de lei, dar astfel va exista o bază de date complexă, care va fi folosită atît la încasarea taxelor și impozitelor, la stabilirea costurilor de concesionare a terenurilor, cît și la gestionarea mai eficientă a proprietăților municipalității
Anul acesta, Primăria Suceava a demarat un amplu proiect de inventariere a tuturor clădirilor și terenurilor de pe raza municipiului, care va fi realizat pe parcursul a 3 ani.
Viceprimarul Angela Zarojanu a declarat că ar fi pentru prima dată cînd s-ar realiza cadastrul imobiliar și edilitar pentru întreg orașul, o asemenea lucrare fiind necesară pentru că existența unei baze de date cu toate terenurile și clădirile de pe raza municipiului ar ajuta foarte mult la încasarea taxelor și impozitelor locale, la stabilirea costurilor de concesionare a terenurilor, cît și la gestionarea mai eficientă a proprietăților municipalității.
“Realizarea acestui cadastru imobiliar și edilitar este o prioritate a conducerii Primăriei Suceava, tocmai de aceea anul acesta au fost alocate 5 miliarde de lei acestor lucrări. Pentru că zona Obcini și o parte din zona centrală au făcut obiectul unei cadastru anterior, din 1997, anul acesta am început cu zona Ițcani, pentru ca anii viitori să continuăm cu Burdujeni, Centru și George Enescu, dar nu vom uita de cartierul Obcini, unde trebuie actualizate datele existente. Suprafața care trebuie acoperită este de aproximativ 1250 de hectare, iar în total, costul realizării cadastrului imobiliar și edilitar se va ridica la 20 de miliarde de lei”, a precizat Angela Zarojanu.
Viceprimarul Sucevei a mai adăugat că este posibil ca o mare parte din consturile de realizarea a cadastrului municipiului să fie suportate în cele din urmă de Ministerul Transporturilor și Locuințelor, care anual decontează lucrările de acest gen realizate de primării în anul anterior.