Șine supraîncălzite

Întârzieri mari ale trenurilor din cauza căldurii ridicate și a șinelor dilatate



Trenul interregio 1952 Suceava - Mangalia
Trenul interregio 1952 Suceava - Mangalia

Căldurile foarte mari din aceste zile, în special în partea de sud a României, au afectat și traficul feroviar. Multe trenuri care circulă pe ruta Suceava – București și retur ajung la destinație cu întârzieri constante și mari. Spre exemplu, trenul interregio 1752, care a plecat marți din Gara Suceava la ora 8.50, a ajuns în București Nord cu o întârziere de 41 de minute. Iar întârzierile de 40-60 de minute par să fi devenit ceva firesc. Din păcate, nu sunt singurele trenuri care ajung la destinație cu zeci de minute după ora stabilită. Trenul interregio 1952 Suceava – Mangalia a ajuns marți dimineață la malul mării cu o întârziere de 30 de minute, asta în condițiile în care este tren de noapte. Cu decalaje mari față de orarul normal circulă și trenurile spre și dinspre Timișoara, iar dacă e să amintim garniturile 1765 din zilele de vineri și sâmbătă întârzierile au fost de două sau chiar trei ore.
Reprezentanții CFR SA au anunțat că pe raza regionalelor București, Timișoara, Cluj, Iași și Brașov se circulă în condiții speciale, din cauza temperaturilor ridicate de 50 de grade Celsius înregistrate la nivelul șinei, mai exact cu restricții de viteză, ceea ce înseamnă timpi de mers mai mari.
„Menționăm faptul că, în intervalele orare în care temperatura în aer depășește deja 35-37 de grade în aer, personalul de întreținere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe rețea, prin verificarea directă a căii, măsurarea și înregistrarea permanentă a evoluției temperaturilor la nivelul șinei, iar în intervalele orare în care temperatura în șină pe anumite intervale de stații depășește 50 de grade se reduce viteza de circulație a trenurilor în medie cu 20-30 km/h față de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfășoare în depline condiții de siguranță. Precizăm, de asemenea, faptul că, această măsură de limitare a vitezei de circulație, în intervalele orare în care temperatura la nivelul șinei deja ajunge la 50 de grade, este aplicată de toate companiile de infrastructură și respectă normele de siguranță feroviară în astfel de situații speciale. Vă asigurăm că personalul de specialitate al CFR SA avizează permanent operatorii de transport feroviar de călători și de marfă (OTF) când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce intervale de stații se va adopta această măsură, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze pasagerii din trenurile aflate deja în circulație, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condițiile de trafic”, au menționat reprezentanții CFR SA.



Recomandări

Recomandările medicilor în privința copiilor aflați în tabere, a bebelușilor și a bolnavilor cronici pentru zilele caniculare

Recomandările medicilor în privința copiilor aflați în tabere, bebelușilor și bolnavilor cronici pentru zilele caniculare
Recomandările medicilor în privința copiilor aflați în tabere, bebelușilor și bolnavilor cronici pentru zilele caniculare

Ferestrele închise în timpul zilei și închiderea aparatelor electrocasnice vă protejează casa de creșterea temperaturii

Ferestrele închise în timpul zilei și închiderea aparatelor electrocasnice vă protejează casa de creșterea temperaturii
Ferestrele închise în timpul zilei și închiderea aparatelor electrocasnice vă protejează casa de creșterea temperaturii

Ferestrele închise în timpul zilei și închiderea aparatelor electrocasnice vă protejează casa de creșterea temperaturii

Ferestrele închise în timpul zilei și închiderea aparatelor electrocasnice vă protejează casa de creșterea temperaturii
Ferestrele închise în timpul zilei și închiderea aparatelor electrocasnice vă protejează casa de creșterea temperaturii