Tinerii români accesează zilnic internetul, 50 la sută au branduri favorite de îngrijire personală



Aproape 80 la sută dintre tinerii români intră zilnic pe internet și mai mult de jumătate dintre ei au branduri favorite de îngrijire personale, cărora le sunt fideli, rezultă din raportul de cercetare „Tânărul în România”, care a vizat populația adolescentă de 14 – 21 ani din mediul urban.
Raportul de cercetare arată că 79 la sută dintre adolescenți intră zilnic pe internet iar unu din patru tineri, cu vârste cuprinse între 14 și 21 de ani, participă în acțiuni de voluntariat organizate de ONG-uri sau de branduri.
Băuturile carbogazoase au cea mai mare incidență de consum săptămânal, dar și cea mai mare concurență pentru gusturile tinerilor.
Din raportul de cercetare mai rezultă că opt la sută dintre tineri dețin o consolă de jocuri iar băieții sunt mai predispuși decât fetele să își cumpere telefone tip smartphone, cinci la sută dintre adolescenți deținând un iPhone.
„Cea mai iubită echipă locală de fotbal este Steaua București, iar din străinătate, FC Barcelona”, mai rezultă din raportul de cercetare.
Inițiatorii proiectului au ajuns la concluzia că mai mult de 50 la sută dintre tineri au branduri favorite de îngrijire personală, cărora le sunt fideli și cei mai mulți se implică în deciziile de achiziție în gospodărie, doar unul din zece nefăcând acest lucru.
Unu din doi tineri români ar pleca din țară în eventualitatea unui câștig mai mare, iar religia a ajuns să le ofere o explicație credibilă despre lume și viață în general, nefiind pe cale de dispariție pentru adolescenți.
„Ideea proiectului depre tineri a venit oarecum normal, iar criza economică ne-a ajutat să observăm că tinerii încep să aibă o putere din ce în ce mai mare în decizia de cumpărare, atât pentru sine, cât și pentru familiile lor față de alte segmente ale populației care și-au ajustat consumul în multe categorii”, a declarat Adriana Lungu, business developer SMARK.
Profilul urban de marketing a fost realizat în trei etape, în perioadă mai – noiembrie 2011, pe un eșantion de 900 de respondenți reprezentativi pentru populația de 14-21 ani din mediul urban, etapa calitativă s-a desfășurat în intervalul mai – iulie 2011 și a fost precedată de faza pregătitoare.
Inițiativa raportului de cercetare aparține Brennan Research & Consultants și Quantix Marketing Consulting.