Timpul petrecut de internauții americani pe rețelele de socializare și bloguri s-a dublat în ultimul an, comparativ cu perioada precedentă, cea mai populară rețea fiind Facebook, potrivit unui studiu al Nielsen Online, informează Reuters.
Potrivit Nielsen Online, care monitorizează traficul pe internet, numărul de minute petrecute în rețelele de socializare a crescut cu 83% în aprilie 2009, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, deși utilizatorii acestor tipuri de platforme nu sunt loiali, motiv pentru care ierarhia site-urilor se poate modifica.
Jon Gibs, reprezentantul Nielsen Online, a identificat o tendință în popularitatea în creștere a Facebook, care are în prezent mai mult de 200 de milioane de membri activi și a fost atât de bine asimilat de pop culture, încât chiar și papa Benedict al XVI-lea are propria sa pagină în rețea.
Numărul total de minute petrecute pe Facebook a crescut semnificativ, ajungând 13,9 miliarde în luna aprilie a acestui an, de la 1,7 miliarde în aprilie anul trecut.
A doua rețea ca popularitate este MySpace de la News Corp, care a înregistrat o scădere a numărului total de minute, de 31%, ajungând la 4,97 miliarde, de la 7,3 miliarde înregistrate anul trecut.
„Am observat o creștere a popularității Facebook în cursul anului trecut și un declin proporțional pentru MySpace”, a spus reprezentantul Nielsen.
Site-ul de microblogging Twitter a avut, în aprilie, o creștere spectaculoasă, de 3.712%, a numărului de minute, comparativ cu anul trecut.
„Un lucru este evident în ceea ce privește rețelele de socializare: indiferent cât de repede cresc ca popularitate, pot oricând să decadă din grațiile utilizatorilor. Nici Facebook sau Twitter nu sunt imune la acest fenomen. Consumatorii au arătat că sunt gata să încerce aceste rețele, dar să le și schimbe la fel de repede, când ceva nou apare”, a spus Gibs.
Conform datelor furnizate de Nielsen în luna aprile, 60% dintre utilizatorii Twitter au încetat să folosească site-ul la o lună după ce s-au înscris.