Decizie surprinzătoare

Testarea psihologică a dascălilor suceveni, amânată pentru o perioadă nedefinită



– Consilierii școlari din județ așteaptă încă „precizări suplimentare” de la Colegiul Psihologilor în vederea realizării testării
Deși în alte județe testarea psihologică a celor care lucrează în sistemul de învățământ a început deja, în județul Suceava, această acțiune a fost amânată. Șeful Centrului Județean de Asistență Psihopedagogică Suceava, Maria Hancea, a declarat că data la care consilierii școlari vor începe testarea nu a fost stabilită încă deoarece se așteptă „precizări suplimentare”, în ceea ce privește organizarea testării, de la Colegiul Psihologilor din România.
Aproape 10.200 de cadre didactice, nedidactice și personal auxiliar din județul Suceava au fost testate psihologic anul trecut, pentru aproximativ 400 de persoane psihologii recomandând o testare suplimentară. Foarte puțini dintre aceștia au revenit însă pentru a fi testați din nou de consilierii școlari din cadrul CJAP Suceava, legea dându-le dreptul să aleagă oricare alt psiholog. Potrivit Mariei Hancea, CJAP nu deține o situație a celor care nu au mai efectuat testarea suplimentară cu consilierii școlari. Aceasta a menționat că toți cei care au revenit la Centru pentru testarea suplimentară au primit decizia „fără probleme evidente”, ceea ce înseamnă că, atunci când au completat cele trei chestionare pentru testarea inițială, aceștia „fie nu au fost sinceri, fie nu au înțeles sensul întrebărilor, fie au fost într-un moment dificil din viața lor”.
Testarea din 2005 a constat în completarea a trei chestionare întocmite de o comisie formată din profesori universitari psihologi de la Universitatea din Cluj-Napoca și avizate de Colegiul Psihologilor din România.
„Au fost și cadre reticente la o astfel de testare. Acestora li s-a explicat faptul că nu este decât o ocazie să-și testeze sănătatea psihică, mai ales că și în alte țări civilizate se fac astfel de testări. Personalul auxiliar a motivat că testele sunt prea dificile, unii profesori spunând că aceste chestionare nu sunt relevante pentru testarea psihologică a cadrelor didactice. Rezultatele depind în mare măsură de gradul de sinceritate a celor care completează chestionarele”, a menționat șeful Centrului Județean de Asistență Psihopedagogică Suceava, Maria Hancea.
– În Suceava, există foarte multe școli mari care nu au încă un consilier școlar
Deși legea învățământului prevede ca fiecare instituție de învățământ cu un număr mai mare de 800 de elevi să aibă, în mod obligatoriu, un consilier școlar, școli foarte mari din Suceava precum Școala „Miron Costin”, Școala „Ion Creangă” sau Școala nr.10, nu beneficiază de serviciile unui Cabinet Școlar de Asistență Psihopedagogică. Organizarea acestor cabinete intră în atribuțiile Inspectoratului Școlar Județean, care ar trebui să scoată la concurs posturi de consilier școlar.
În județul Suceava, vor activa în acest an numai 16 consilieri școlari, deși numărul elevilor cuprinși în ciclul primar, gimnazial sau liceal este de ordinul zecilor de mii. Reprezentanții inspectoratului școlar recunosc faptul că prezența consilierilor în anumite școli, în special cele din cartierul Burdujeni, ar fi benefică în sensul reducerii numărului de acte de violență fizică și verbală, dar și a abandonului școlar, de vreme ce între atribuțiile consilierului școlar se numără și stabilirea unor relații solide între părinți și elevi, între elevi și școală.



Recomandări

De la Iași la Mexico City: călătoria științifică a Prof. univ. dr. habil. Roxana Filip și impactul ei în microbiologia aplicată

De la Iași la Mexico City: călătoria științifică a Prof. univ. dr. habil. Roxana  Filip și impactul ei în microbiologia aplicată
De la Iași la Mexico City: călătoria științifică a Prof. univ. dr. habil. Roxana Filip și impactul ei în microbiologia aplicată

50 de tineri suceveni, selectați în proiectul „Rugby pentru toți”, ediția a IX-a, organizat de Fundația Te Aud România

50 de tineri suceveni, selectați în proiectul „Rugby pentru toți”, ediția a IX-a, organizat de Fundația Te Aud România
50 de tineri suceveni, selectați în proiectul „Rugby pentru toți”, ediția a IX-a, organizat de Fundația Te Aud România

Deputata AUR Veronica Grosu îl acuză pe premierul Bolojan că pentru o economie de 0,02% din PIB la buget a bulversat întreg sistemul de învățământ

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională
Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională