Lucrări utilități

Testare cu camion de mare tonaj, pentru străzile care vor fi refăcute



Seriozitatea firmelor de construcții care se vor ocupa de refacerea străzilor distruse de lucrările de reabilitare a rețelelor de apă, canalizare și termoficare, va fi testată, înainte de a fi turnat asfaltul pe stradă.
Mai exact, străzile vor trebui să treacă „testul camionului”. Asta presupune ca la orice lucrare unde strada a fost decopertată pe suprafețe mari și s-au făcut săpături, după umplerea golurilor cu pământ, nisip și pietriș compactat, să fie testată rezistența lucrării prin trecerea unui autovehicul de mare tonaj.
Gropi în asfalt, din cauza neseriozității constructorilor
Ideea îi aparține adjunctului conducerii Inspectoratului de Stat în Construcții, Constantin Adomniței, care, a solicitat ca acest test să fie pus în aplicare de anul acesta, la toate lucrările de refacere a străzilor afectate de săpături pe programul ISPA și pe cel de modernizare a sistemului de termoficare.
“În mai puțin de un an de la asfaltarea străzilor, peste lucrări efectuate, apar probleme, prin scufundarea terenului, în special în preajma gurilor de canal. Pentru a evita această problemă trebuie respectate cu sfințenie regulile de compactare a terenului și gradul de compactare. Au mai venit unii cu probe la laborator, luate dintr-o zonă special pregătită, în care era totul în regulă, pentru ca restul drumului să îl facă după cum au vrut ei. Înainte de a turna asfaltul să încărcăm o Rabă, la capacitate maximă, și să trecem cu ea pe acolo, să vedem ce se întâmplă. Riscăm altfel să pățim ca anii trecuți, pe Traian Vuia, când a trecut un autobuz pe o stradă recent asfaltată și să s-a afundat în asfalt. Asta ne-a arătat cel mai clar cât de bine s-a lucrat”, a spus Constantin Adomniței, la comandamentul de coordonare a lucrărilor ISPA și de termoficare, care are loc în fiecare marți, la primărie.
Propunerea sa a fost acceptată de primarul Ion Lungu, mai ales că lucrările afectează zone intens circulate, unde o lucrare de calitate îndoielnică ar produce și mai multe neplăceri sucevenilor, dar și societăților de utilități.




Recomandări

Cei 15 milioane de euro alocați prin mecanismul RESTORE pentru refacerea infrastructurii afectate de inundații vor ajunge integral în județul Suceava

Cei 15 milioane de euro din programul RESTORE pentru refacerea infrastructurii afectate de inundații vor ajunge integral în județul Suceava
Cei 15 milioane de euro din programul RESTORE pentru refacerea infrastructurii afectate de inundații vor ajunge integral în județul Suceava

Reabilitarea canalizării de sub bulevardul principal continuă, inclusiv cu refacerea terenului afectat de săpături

Reabilitarea canalizării de sub bulevardul principal continuă, inclusiv cu refacerea terenului afectat de săpături
Reabilitarea canalizării de sub bulevardul principal continuă, inclusiv cu refacerea terenului afectat de săpături

Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime

Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime
Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime

Lucrările la rețelele de apă de pe 6 Noiembrie continuă până la jumătatea lunii septembrie

Lucrările la rețelele de apă de pe 6 Noiembrie se apropie de finalizare pe un tronson, dar vor continua cel puțin trei săptămâni în etapa următoare
Lucrările la rețelele de apă de pe 6 Noiembrie se apropie de finalizare pe un tronson, dar vor continua cel puțin trei săptămâni în etapa următoare