Termenul prevăzut pentru introducerea cărții electronice de identitate a fost din nou prelungit, cu doi ani, până la 1 ianuarie 2011, prin ordonanță de urgență a Guvernului. Termenul prevăzut inițial pentru introducerea acestui document era de 1 ianuarie 2003, prelungit succesiv de Executiv până la 1 ianuarie 2006 și, ulterior, până la 1 ianuarie 2009.
Noua extindere a termenului este explicată de Guvern prin faptul că îndeplinirea acestui obiectiv este condiționată de modernizarea Sistemului Național Informatic de Evidență a Populației și că platforma-pilot de constituire a sistemului informatic pentru emiterea cărții electronice de identitate va fi realizată începând cu 1 iulie 2010.
„Tehnologia actuală a SNIEP nu permite actualizarea în timp real a datelor personale, iar nivelul de aplicabilitate al actualului sistem nu mai poate fi extins, fapt care împiedică implementarea unor noi aplicații, specifice cărții electronice de identitate”, se arată într-un comunicat al Guvernului.
Conform noului act normativ, autoritățile centrale și locale, precum și serviciile descentralizate județene au obligația de a se dota cu echipamentele și programele informatice necesare pentru ca cetățenii să poată folosi fără restricții cartea electronică de identitate. Operațiunile de dotare trebuie încheiate până la 31 decembrie 2012 în municipiile reședință de județ, până la 31 decembrie 2013 în celelalte municipii și orașe și până la 31 decembrie 2014 în comune.