Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Suceava au finalizat ancheta în cazul unuia din cele mai cumplite accidente petrecute în ultimii ani în municipiul Suceava. Pe 10 noiembrie 2015, un tânăr în vârstă de 38 de ani a fost lovit de un BMW pe trecerea de pietoni din fața Inspectoratului Școlar Județean, pe artera principală a Sucevei, impactul extrem de violent eliminând orice șansă de supraviețuire pentru pieton.
Autorul, Gheorghe Cimpoi, în vârstă de 24 de ani, a fost trimis în judecată pentru „ucidere din culpă”, iar concluziile care au rezultat din declarațiile martorilor, imaginile video și expertiza de specialitate sunt cât se poate de clare: șoferul rula cu viteză excesivă după ce s-a luat la o întrecere ad-hoc cu un alt BMW.
S-a luat la întrecere la plecarea de pe loc de la semafor
Ancheta din acest caz, efectuată de polițiștii rutieri, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Suceava, a reliefat inconștiența crasă a unui tânăr, cu atât mai mult cu cât acesta era angajat ca șofer profesionist. Practic, în această tragedie, este aproape imposibil de găsit vreo circumstanță atenuantă pentru inculpat.
Gheorghe Cimpoi, în vârstă de 24 de ani,a mers în ziua de 10 noiembrie la Iulius Mall, alături de un amic și de prietena acestuia, unde au mâncat. În jurul orei 20.30, cei trei s-au urcat în autoturismul BMW 320 D condus de Gheorghe Cimpoi. Șoferul a plecat spre centrul Sucevei, deplasându-se pe banda a II-a de mers. După ce a trecut de Sala Sporturilor, acesta a oprit la semafor, la intersecția dintre Calea Unirii și strada Traian Vuia. Cât timp a stat la semafor, tânărul avea să ia o decizie inconștientă, care a dus la tragedie. Pe banda I staționa un alt BMW 320, al cărui șofer a rămas neidentificat, Gheorghe Cimpoi susținând că nu îl cunoștea. A fost practic o pornire de moment a lui Cimpoi de a demara în trombă, pentru a lăsa în urmă BMW-ul de pe banda I. Acest fapt a rezultat din anchetă și a fost recunoscut și de inculpat.
Nici urmă de frânare. Mașina avea ITP-ul expirat
În întrecerea în care s-a angrenat ad-hoc, tânărul a mărit din ce în ce mai mult viteza de rulare. Așa se face că în momentul în care a ajuns la trecerea de pietoni de la Grupul Școlar nu a mai avut cum să evite omul din fața sa. Mihai George Palaghia, în vârstă de 38 de ani, din municipiul Suceava, traversa din stânga șoferului, spre căminul de la Colegiul Tehnic „Petru Mușat”, unde locuia. Din măsurătorile efectuate a rezultat că șoferul a văzut pietonul cu doar 6 metri înainte de impact, pe axul drumului. Șoferul a încercat să frâneze și a tras de volan spre stânga. BMW-ul a lovit pietonul cu partea lateral dreapta, după care a intrat pe contrasens, unde s-a lovit de o mașină care circula regulamentar. La fața locului nu a fost identificată nici o urmă de frânare. Deși șoferul a apăsat pedala, nu a mai fost timpul fizic ca frâna să fie acționată. Un amănunt important de precizat este că BMW-ul avea ITP-ul expirat, fără a exista legătură de cauzalitate cu accidentul.
Impact de o violență extremă și leziuni înfiorătoare
Nefericitul care a avut ghinionul să se afle în fața șoferului teribilist nu a avut nici o șansă de supraviețuire. S-a lovit de capotă, de parbriz, a intrat practic în BMW, unde s-a lovit de pasagerul din dreapta, după care a fost proiectat în partea din spate a unui autobuz aflat pe sens opus, în stație. De aici, pietonul a ajuns pe carosabil, unde s-a rostogolit de mai multe ori și s-a lovit de partea din față a unui Opel care se deplasa regulamentar în spatele autobuzului. În aceste condiții, decesul a survenit instantaneu. La autopsie s-a stabilit că moartea a fost cauzată de insuficiența cardio-respiratorie acută consecutivă rupturilor viscerale și fracturilor osoase multiple cu hemoragie internă. Referitor la pieton, din anchetă rezultă că acesta s-a angajat regulamentar în traversare, pe locul marcat. Când a sesizat apropierea BMW-ului acesta s-a oprit în mijlocul drumului, fără a mai apuca să schițeze vreun gest. La autopsie s-a stabilit că pietonul era băut, având o concentrație de peste 2 g/l alcool în sânge. Starea de ebrietate nu a fost identificată ca circumstanță atenuantă pentru șofer, în condițiile în care pietonul traversa regulamentar, pe locul marcat.
Impactul s-a produs la 97 de km/h, în zona limitată la 30 de km/h
Din calculele efectuate în cadrul expertizei din dosar a rezultat că înainte de producerea impactului autoturismul condus de Cimpoi rula cu 97 de kilometri la oră. După impactul cu pietonul, viteza a fost redusă până la 75 de kilometri la oră, în momentul coliziunii frontale cu o mașină de pe sens opus. În urma acestui impact au suferit leziuni și pasagerul din dreapta inculpatului, precum și prietena sa, care era pe bancheta din spate. În condițiile în care viteza legală pe acel sector de drum este de 30 de km/h a rezultat că șoferul a depășit viteza legală cu 67 de km/h.
Concluzii anchetă: viteza excesivă, cauza determinantă a accidentului. Întrecerea – cauză favorizantă
Anchetatorii au stabilit că accidentul a avut drept cauză determinantă deplasarea cu viteză excesivă în zona unei treceri de pietoni. Expertul tehnic judiciar a arătat că în condițiile de viteză cu care rula inculpatul, tragedia nu putea fi evitată decât dacă la volan se afla o persoană cu pregătire specială în astfel de situații limită. Deplasarea în paralel cu un alt BMW, în condiții similare cu cele de participare la un concurs, a fost identificată drept cauza favorizantă a accidentului rutier.
„Gigi Shumacher” a confundat Calea Unirii cu o pistă de curse
Inculpatul, Gheorghe Cimpoi, se autointitula „Gigi Shumacher” pe pagina sa de Facebook, iar cei care îl cunosc povestesc că îi plăceau mult mașinile scumpe și viteza. De altfel, acesta se declara mare fan al curselor de Formula 1. Practic, acesta a confundat artera principală a Sucevei cu o pistă de curse, iar asta a dus la moartea unui om nevinovat.
Gheorghe Cimpoi a fost reținut în arest pe o perioadă de 24 de ore, imediat după accident, după care a fost plasat sub control judiciar. Acestuia i-au fost impuse mai multe restricții și obligații, inclusiv interdicția de a conduce orice categorie de autovehicul.
Tânărul care a murit, o viață grea sfârșită tragic
Tânărul mort în acest accident a sfârșit în condiții tragice o viață nu tocmai fericită.
Tânărul a crescut la casele de copii până la vârsta de 18 ani, iar după ce a ieșit din sistemul de protecție s-a descurcat cu greutate, găsindu-și cu dificultate un loc de muncă și trăind singur într-o locuință socială din căminul de lângă Inspectoratul Școlar Județean Suceava.