“Țeparii” de la Pandora Cosmetics sfidează autoritățile



– Deși pe 20 februarie reprezentanții Pandora Cosmetics SRL au fost sancționați contravențional cu amendă în valoare de 22 de milioane de lei vechi, pentru publicitate înșelătoare, aceștia continuă să încerce să păcălească sucevenii prin texte tendențioase
– „Rezultatele tragerii la sorți sunt acum finale. E.P. a câștigat un apartament”, așa sună anunțul trimis de „țeparii” de la Pandora Cosmetics sucevenilor care nu și-au revendicat premiul „câștigat” în urmă cu aproximativ două luni de zile
Deși au fost amendați cu 22 de milioane de lei vechi pentru publicitate înșelătoare și au fost dispuse măsuri de corectare a materialelor de publicitate tendențioase, reprezentanții Pandora Cosmetics SRL continuă să trimită sucevenilor texte tendențioase în care încearcă să-i convingă să le comande produsele, „garantându-le” în schimb că vor intra în posesia unui apartament cu patru camere. „Rezultatele tragerii la sorți sunt acum finale. E.P. a câștigat un apartament”, așa sună anunțul trimis zilele trecute de „țeparii” de la Pandora Cosmetics sucevenilor care nu și-au revendicat premiul „câștigat” în urmă cu aproximativ două luni de zile, de această dată „țeparii” prezintând și o listă de câștigători în fruntea căreia se află chiar persoana care a primit respectivul plic. „Basmele” celor de la Pandora Cosmetics continuă în toate pliante trimise persoanelor alese pentru a fi înșelate. „Așa că ai fi deșteaptă să-ți lași de o parte orice fel de dubii și să urmezi aceste instrucțiuni simple: Decupează certificatul oficial câștigător de mai jos. Bifează selecția ta pe spatele talonului (câștigătorul trebuie să aleagă unul din „miraculoasele” accesorii și obiecte ce pot fi achiziționate cu cel puțin 500.000 de lei vechi). Trimite-l înapoi la firmă în următoarele 10 zile. Asta e tot ce vrem de la tine. De fapt, aceeași procedură am cerut-o și de la ceilalți câștigători. Fiecare a răspuns cum a fost îndrumat și fiecare a fost răsplătit foarte generos. Dar nu atât de generos cum va fi răsplătită E.P.” Trebuie precizat că plicurile prin care sucevenii sunt anunțați că au intrat în posesia unui apartament cu patru camere sunt plasate în cutiile poștale de la parterul blocului în care locuiește eventuala victimă. Deși plicurile sunt ridicate din căsuțele poștale acestea nu sunt trimise prin intermediul Poștei Române, deoarece nu au timbru poștal și nu este menționată data expedierii. „Această firmă are angajați indivizi din Suceava care pentru un comision furnizează numele și adresa persoanelor alese pentru acest așa zis concurs. După tipărirea respectivelor pliante aceleași persoane distribuie plicurile în cutiile poștale ale sucevenilor pentru care au fost pregătite respectivele pliante”, este de părere Vasile Latiș, directorul OJPC Suceava.
Cruci care readuc cheful de viață și ceasuri cu sunet special
O altă înșelătorie practicată de reprezentanții Pandora Cosmetics SRL este legată de prezentarea produselor ce trebuie comandate pentru intrarea în posesia „marelui” premiu. Astfel, sucevenii sunt invitați să comande „Crucea Albastră” care „aduce cheful și puterea pentru viață, încrederea în sine, farmec, succes, dragoste și, de ce nu, bani”, și care odată pusă la gât duce la îndeplinirea tuturor dorințelor. Pentru această miraculoasă cruce clienții trebuie să achite 490.000 de lei vechi. Cu același preț „câștigătorii” apartamentului mai pot comanda un „Lănțișor de aur”, placat cu 22 de karate sau un „Ceaș deșteptător deștept”. Despre respectivul ceas sucevenii sunt înștiințați că „sunetul pe care îl scoate este studiat special ca să te trezești dimineața cu bucurie”. „Produsele sunt prezentate ca ceva extraordinar la un preț foarte mic însă în realitate sunt foarte slabe calitativ. Inelele și lănțișoarele sunt confecționate dintr-un material oarecare, care se deteriorează în câteva zile”, a ținut să precizez Vasile Latiș, directorul OJPC Suceava.
Una din „țepe” a ajuns la contabila OJPC Suceava
Deoarece „țeparii” de la Pandora Cosmetics își aleg victimele la întâmplare prin intermediul unor localnici care culeg datele sucevenilor și le trimit la București, s-a ajuns la o situație de-a dreptul hazlie, unul din plicurile câștigătoare ajungând chiar la o angajată a Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorului, instituția menită să sancționeze asemenea înșelătorii. „Până și contabila instituției noastre a primit un plic în care este anunțată că a câștigat un apartament în posesia căruia va intra dacă va comanda unul din produsele oferite de firmă”, ne-a declarat Vasile Latiș, directorul OJPC Suceava