L’Oreal a fost acuzată că, în cadrul unei campanii publicitare pentru vopseaua de păr Feria, a modificat digital imaginea cântăreței de culoare Beyonce Knowles, făcând ca tenul acesteia să pară mult mai alb, însă compania de cosmetice neagă acest lucru, informează dailymail.co.uk.
Cântăreața în vârstă de 27 de ani, al cărei tată este de origine afro-americană, mama fiind creolă, apare în cea mai recentă campanie a companiei L’Oreal cu un ten foarte palid și părul vopsit în nuanțe de blond.
Culoare deschisă a părului a fost atribuită vopselei promovate, Feria, însă L’Oreal a fost acuzată că a modificat digital tenul cântăreței făcând-o pe aceasta să pară mai albă decât este în realitate.
Contractul semnat cu L’Oreal prevede ca, pe perioada colaborării, Beyonce Knowles să nu își facă schimbări radicale de imagine și să își mențină părul într-o stare bună.
Ziarul american New York Post a definit reclama ca fiind șocantă și a acuzat compania L’Oreal că a făcut-o pe Beyonce să pară „o versiune ciudată și aproape albă a propriei persoane”.
Site-ul de știri mondene tmz.com a indicat că L’Oreal trebuie să dea explicații serioase în legătură cu imaginea „decolorată” a lui Beyonce din noile reclame. Sute de cititori au sporit, ulterior, controversele legate de această reclamă.
Beyonce a semnat un contract cu L’Oreal, în valoare de 2,9 milioane de euro, pentru cinci ani. Potrivit acestui contract, cântăreața trebuie să lucreze doar 10 zile pe an, în care să își facă apariția la ședințele foto și la evenimentele promoționale. L’Oreal are dreptul să extindă numărul de zile lucrătoare ale actriței la 12, dar trebuie să-i plătească acesteia un salariu de 15.880 de euro pe zi.
L’Oreal a negat, prin intermediul purtătorului de cuvânt al cântăreței, toate acuzațiile privind modificarea digitală a culorii tenului actriței.
De cealaltă parte, autoarea hitului „Crazy in Love” a spus că nu va face alte comentarii în afară de ceea ce a comunicat compania L’Oreal.