Televizorul este cel mai urmărit ecran la nivel global, fiind privit 12 ore pe săptămână



Televizorul este cel mai urmărit ecran la nivel global, fiind privit circa 12 ore pe săptămână, a declarat Ada Roseti, Channel Director pentru Europa de Sud-Est, Discovery Networks, marți, în cadrul conferinței „Romania in High Definition”, citând un studiu reprezentativ pentru SUA, Europa și Asia.
Ada Roseti a vorbit despre importanța conținutului HD, marți, la conferința „Romania in High Definition”, organizată la București de către Asociația pentru Comunicații Digitale (ACD).
Ea a precizat că echipamentele HD sunt importante, însă acestea există în strânsă legătură cu tot conținutul HD, care este extrem de important.
„Apar tot mai multe ecrane la care ne uităm și sunt și ele tot mai mult High Definition, dar televizorul rămâne la nivel global cel mai urmărit ecran. Televizorul este privit cam 12,2 ore pe săptămână, în timp ce computerul, doar 8,6 – doar pentru divertisment, nu pentru job”, a spus Ada Roseti, citând un studiu realizat în 2010 de Ericsson ConsumerLab, reprezentativ pentru 880 de milioane de persoane din SUA, Europa și Asia.
Ea a precizat că lucrurile sunt în continuă mișcare în acest domeniu, ecranele mobile – tabletele devenind tot mai interesante, însă televizorul „va rămâne multă vreme preponderent, pentru că este ecranul social, este cel pe care îl urmărești împreună cu ceilalți, cel pe care poți să-l împărtășești”.
Potrivit aceluiași studiu, citat de Roseti, persoanele care privesc conținut pe ecran au fost întrebate pentru ce servicii sunt dispuse să plătească.
Astfel, între primele cinci locuri în privința serviciilor pentru care oamenii ar fi dispuși să plătească s-au numărat: o calitate înaltă garantată a imaginii, un număr mare de canale disponibile și un suport tehnic ușor de accesat.
„Pentru o imagine de tip HD, 57% dintre cei întrebați erau gata să plătească, în timp ce pentru ceva care sună foarte modern – conținutul interactiv – numai 7% erau gata să plătească”, a spus Ada Roseti.
Totodată, Ada Roseti a spus că televiziunea Discovery HD Showcase – al cărei public țintă este format din bărbații tineri, cu vârsta cuprinsă între 25 – 49 de ani – produce peste 350 de ore de conținut nou în fiecare an. Totodată, 100% din programele produse pentru Discovery HD Showcase sunt produse direct în HD, niciodată convertite din SD.
„Discovery este un pionier în domeniul HD. În 2002 a fost prima companie globală de televiziune care a lansat un canal HD cu emisie 24 de ore din 24, în Statele Unite. De atunci canalul HD al Discovery din Statele Unite este canalul preferat. Există un avantaj pentru pionieri în general în domeniul acesta și suntem probabil unul dintre cei mai mari provideri de conținut HD și suntem prezenți în peste 50 de piețe”, a mai spus Ada Roseti.
În România, Discovery Networks distribuie în prezent opt posturi TV: Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, Discovery Travel&Living, Discovery HD Showcase și ID Investigation Discovery.