Televiziunea pentru femei TLC va fi lansată în România, în ianuarie 2011



Televiziunea de divertisment pentru femei TLC va fi lansată în România pe 20 ianuarie 2011, postul urmând să fie inițial disponibil în pachetul de bază analogic și digital al companiei UPC, au anunțat reprezentanții Discovery Networks, marți, într-o conferință de presă.
Lansarea în România a televiziunii TLC, un post din portofoliul Discovery Communications, a fost anunțată în cadrul unei conferințe de presă de către Phillip Luff, Acting General Manager, Discovery Networks Europa Centrală, și Ada Roseti, Channel Director România, Ungaria, Republica Cehă, Slovacia, Discovery Networks Europa Centrală.
TLC, unul dintre cel mai bine cotate posturi pentru femei din Statele Unite, este o televiziune de divertisment, având ca public țintă femeile cu vârsta cuprinsă între 25 și 49 de ani, iar programele acesteia sunt bazate pe realitățile cu care ele se confruntă în fiecare zi. În urma cercetărilor desfășurate de Discovery Networks în mai multe țări din Europa, printre care și România, a reieșit faptul că femeile moderne îndeplinesc roluri diverse și nu vor să fie încadrate în stereotipuri.
Astfel, potrivit reprezentanților Discovery, TLC oferă divertisment de calitate pentru orice ocazie și programe pe subiecte diverse, de la provocări în carieră la transformări de imagine spectaculoase, de la viața de familie la sfaturi practice pentru problemele întâlnite zi de zi. Totodată, TLC prezintă personaje cu experiențe extraordinare și cu povești autentice. Postul oferă telespectatorilor programe de divertisment, care le permit acestora să descopere lucruri noi, emisiunile fiind destinate întregii familii.
Postul TLC va fi disponibil în pachetul de bază analogic și digital UPC România, începând cu data de 20 ianuarie 2011, urmând ca distribuiția să fie lărgită în funcție de interesul partenerilor de cablu și satelit. Grila de programe TLC va fi alcătuită în concordanță cu preferințele telespectatorilor români, compania plănuind să lanseze și vânzări de publicitate pe acest post.
Lansarea televiziunii TLC în România are la bază un studiu care s-a desfășurat pe șase piețe europene – România, Polonia, Rusia, Italia, Suedia și Norvegia.
„Studiul a încercat să vadă cum își definesc femeile din aceste țări propria feminintate și problemele cu care se confuntă și, în funcție de așteptările lor și de programele pe care le putem oferi pe acest canal, am realizat întreaga poziționare a canalului”, a explicat Ada Roseti.
Ea a mai spus că din studiu a reieșit faptul că femeile din România sunt „calculate și foarte planificate”. „Își planifică bugetul, se duc la cumpărături cu liste, sunt cu picioarele pe pământ și nu au ieșiri din realitate, nu-și doresc lucruri imposibile. În același timp, sunt deschise către lucruri noi. Privesc televiziunea ca pe o fereastră deschisă către o lume nouă”. Totodată, Ada Roseti a spus că femeile din România, spre deosebire de femeile din alte regiuni din Europa, nu-și doresc o televiziune pe care să o savureze singure, ci împreună cu familia.
Potrivit acesteia, inițial, pe TLC vor fi difuzate exclusiv programe internaționale de non-ficțiune. „Vom introduce treptat și unu sau două programe de ficțiune, pentru că studiul ne-a arătat foarte clar că femeile ca public țintă preferă poveștile (…) Avem planuri și pentru producții locale”, a explicat Ada Roseti.
„Lansarea TLC în România este o nouă dovadă că Discovery investește în permanență în consolidarea poziției sale de lider pe piață, prin dezvoltarea ofertei de programe și prin adaptarea la specificul local. TLC va fi un complement pentru Discovery Channel, asigurând partenerilor noștri de distribuție și de publicitate un conținut de calitate pentru publicul feminin”, a declarat Phillip Luff, Acting General Manager, Discovery Networks Europa Centrală.
Din oferta de programe cu care se va lansa postul TLC fac parte câteva serii cunoscute la nivel internațional, care prezintă personaje reale în diverse situații de viață, precum: „Polițistele din Broward County” – povestea unor femei polițist și a realităților cu care se confruntă în lupta pe care o duc zi de zi pentru apărarea legii, „Ghid pentru părinți – Situații extreme” – cazuri reale și sfaturi privind îngrijirea copilului oferite de cea mai celebră dădacă din lume, Jo Frost, „PR și modă la New York” – povestea lui Kelly Cutrone, una dintre cele mai puternice femei de afaceri din New York, care organizează prezentări de modă pentru nume celebre din această industrie.
În prezent, TLC este unul dintre cele mai bine cotate posturi pentru femei din Statele Unite. Este prezent în peste 99 de milioane de locuințe în SUA, poziționându-se printre primele 10 preferințe în rândul principalelor grupuri demografice de femei (femei cu vârsta cuprinsă între 25 și 54 de ani, între 18 și 49 de ani și între 18 și 34 de ani).
TLC a fost lansat la nivel internațional pe 4 martie 2010 în Norvegia. Pe 1 septembie 2010, postul a fost lansat pe 20 de piețe din regiunea Asia-Pacific. Cea mai recentă etapă a extinderii globale a TLC a însemnat lansarea postului în Polonia, Serbia, Slovenia și Bulgaria, la 1 octombrie 2010. În prezent, postul este disponibil în 29 de țări din Europa, Asia și America Latină. Până în primăvara anului 2011, oferta internațională TLC va fi disponibilă în peste 75 de piețe, ajungând în peste 100 de milioane de locuințe în afara Statelor Unite.
TLC face parte din portofoliul Discovery Communications, care cuprinde și Discovery Channel, disponibil în peste 180 de piețe, și Animal Planet, disponibil în peste 170 de piețe.
În România, Discovery Networks distribuie în prezent șapte posturi TV: Discovery Channel, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, Discovery Travel&Living, Discovery HD Showcase și ID Investigation Discovery.
Discovery Communications este una dintre cele mai mari companii din lume în domeniul producției de programe documentare, ajungând în casele a peste 1,5 miliarde de abonați, din peste 180 de țări. Discovery însumează peste 100 de rețele la nivel global, conduse de Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science și Discovery HD, precum și produse și servicii educaționale și de larg consum și servicii media digitale, incluzând HowStuffWorks.com. Discovery Networks International distribuie 14 mărci internaționale, puse la dispoziție unui număr cumulat de 244 milioane de abonați, oferind programe adaptate în 27 de limbi diferite.
Anunțul lansării televiziunii pentru femei TLC în România a fost făcut într-o conferință de presă, care a precedat deschiderea ediției din 2010 a Convenției de Comunicații prin Cablu – singurul târg românesc de televiziune și echipamente destinate comunicațiilor prin cablu -, care se desfășoară marți și miercuri, la Hotelul Marriott din București.