Televiziunea Disney Junior, lansată în România pe 1 martie



Disney Junior, o televiziune dedicată copiilor cu vârste cuprinse între 2 și 7 ani și familiilor acestora, va fi lansată în România și va fi disponibilă abonaților RCS & RDS începând cu 1 martie, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
Disney Junior va emite zilnic și va difuza seriale cunoscute precum „Clubul lui Mickey Mouse”, „Moto-animăluțele din junglă”, „Manny Iscusitul”, „Agent Special Oso”, dar și seriale noi, precum „Jake și Pirații din Țara de Nicăieri” și „Aventurile Zânelor Disney”.
Brandul Disney Junior a intrat pe piața audiovizualului românesc pe 1 iunie 2011, ca un bloc de programe difuzate pe Disney Channel, televiziunea principală a The Walt Disney Company. Televiziunea Disney Junior este dedicată copiilor cu vârste cuprinse între 2 și 7 ani, în timp ce targetul Disney Channel este reprezentat de copiii cu vârste cuprinse între 7-12 ani (până la 14 ani – target extins).
Acum, Disney Junior va fi lansată în România ca televiziune de sine stătătoare, într-o variantă localizată. Lansarea Disney Junior este următorul pas din strategia globală a Disney pentru preșcolari.
„Disney Junior combină moștenirea fără egal de povești clasice de la Walt Disney cu personaje îndrăgite, muzică antrenantă și învățare prin joc, pentru a oferi o experiență perfectă de vizionare atât pentru copii, cât și pentru familiile acestora. Canalul TV dedicat va păstra cele mai bune programe ale blocului Disney Junior și, în același timp, va introduce noi programe potrivite publicului existent și fidel”, a declarat Maciej Bral, vicepreședinte și general manager Disney Channels CEE (Europa Centrală și de Est).
Intenția lansării Disney Junior ca o televiziune de sine stătătoare a fost anunțată încă din noiembrie 2011, de Jane Dribinskaia, Channel Distribution Manager, CEE The Walt Disney Company EMEA ((Europa, Orientul Mijlociu și Africa), la Convenția de Comunicații prin Cablu, organizată la București.
La momentul respectiv, Jane Dribinskaia a declarat pentru MEDIAFAX că planurile The Walt Disney Company sunt de a localiza în totalitate televiziunea Disney Junior până în septembrie 2012. Până atunci, majoritatea programelor difuzate pe Disney Junior ar urma să fie dublate în limba română, pentru a fi mai accesibile preșcolarilor care le urmăresc.
Disney Junior s-a lansat în EMEA din mai 2011, cu rezultate record, și este acum disponibilă în 109 țări, în 13 limbi străine, reprezentând 37 de milioane de gospodării în total. Datorită noului serial „Jake și Pirații din Țara de Nicăieri”, în săptămâna lansării, Disney Junior s-a situat pe prima poziție în rândul televiziunilor cu abonament, pentru preșcolari, din punct de vedere al numărului de telespectatori unici în patru din cinci piețe mari din regiunea EMEA. În decembrie, Disney Junior s-a situat pe prima poziție în rândul televiziunilor pentru preșcolari din punct de vedere al telespectatorilor unici în șapte din 11 piețe (Germania, Franța, Spania, Suedia, Danemarca, Norvegia și Africa de Sud) și pe prima poziție în rândul televiziunilor cu abonament pentru preșcolari în nouă din 11 piețe (inclusiv Marea Britanie și Italia).
De la lansarea în România a blocului de programe pe Disney Channel până la sfârșitul anului (1 iunie – 31 decembrie 2011), Disney Junior a fost vizionat de 5,6 milioane de telespectatori cu vârsta de peste 4 ani (27%), dintre care 1,3 milioane au fost copii cu vârste între 4-14 ani (60%) și 663.000 copii între 4-9 ani (58%). Disney Junior a fost vizionat de 1 din 4 telespecatori și 3 din 5 copii din România, se mai spune în comunicat.
În România, compania Walt Disney a anunțat, pe 26 mai 2009, transformarea Jetix România în Disney Channel – principala televiziune a The Walt Disney Company. Televiziunea a început să emită în România sub noua denumire, Disney Channel, pe data de 19 septembrie 2009. Mișcarea a constituit cel de-al doilea rebranding major aplicat televiziunii Jetix, care a fost lansată cu denumirea Fox Kids. Fox Kids s-a lansat în România pe 1 aprilie 1999, transformându-se în Jetix pe 1 ianuarie 2005.
The Walt Disney Company este una dintre cele mai importante companii din domeniul divertismentului și media, cu programe diversificate pentru familie și cinci segmente de activitate: parcuri și stațiuni, divertisment televizat, rețele media, produse de consum și grupul său media interactiv.