Televiziune marca Oprah Winfrey



Oprah Winfrey, cea mai cunoscută realizatoare de talk-show-uri din Statele Unite, și-a deschis la începutul acestui an propriul canal de televiziune, care va funcționa sub deviza „Suntem în legătură cu publicul”.
Admiratorii lui Oprah Winfrey sunt convinși că preferata lor va înregistra cu proiectul său același succes pe care l-a avut și cu emisiunea pe care a moderat-o, „The Oprah Winfrey Show”, care timp de 25 de ani a ținut telespectatorii „lipiți” de micul ecran. Realizatoarea a investit aproape 200 de milioane de dolari în postul de televiziune botezat Oprah Winfrey Network – OWN și spune că, deși aceasta este „provocarea vieții ei”, nu se va da înapoi de la nimic și va munci din răsputeri pentru a-și asigura succesul. Probabil nu îi va fi foarte greu, pentru că în cei 25 de ani de „Oprah Winfrey Show” ea și-a căpătat o notorietate deosebită și a devenit cunoscută drept „moderatoarea pe care nimeni nu o refuză”. Televiziunea OWN, care poartă inițialele numelui lui Oprah, a prins contur în anul 2009. Încă de atunci, realizatoarea și-a anunțat publicul că emisiunea care a făcut-o celebră se va încheia în septembrie 2010. Acest lucru s-a întâmplat, dar Oprah nu a renunțat la televiziune, optând pentru funcția de patron.
Politica televiziunii OWN
Televiziunea OWN a început deja să genereze conținut propriu, menit să îi crească audiențele și, de ce nu, să aducă profit. În cadrul turneului de promovare a noului post TV, Oprah Winfrey a anunțat că tocmai a filmat un promo în care explică de ce grila de programe este alcătuită în așa fel încât emisiunile să se repete în anumite zile. „Teama mea cea mai mare este că oamenii se vor sătura de reluări la un moment dat. Cu toate acestea, din punctul meu de vedere, telespectatorii televiziunilor prin cablu sunt obișnuiți ca emisiunile să se repete și s-ar putea să nu le convină dacă acest procedeu încetează. Așa că le-am spus celor din echipă că trebuie să le spunem aceste lucruri telespectatorilor. În următoarele zile veți putea vedea un promo realizat exact în acest sens. Vreau ca telespectatorii mei să știe că țin cont de preferințele lor”, a explicat Oprah Winfrey.
Aflată acum de cealaltă parte a camerelor de filmat, Oprah s-a declarat încântată și fascinată de publicitate și de reclame. „Parcă niciodată nu mi-au plăcut reclamele așa de mult ca acum. Este un nou mod de a privi publicitatea. Știam și înainte că reclamele aduc bani, dar acum mi-am dat seama cât de importante sunt acestea pentru funcționarea unui post de televiziune”, a explicat Oprah.
Planuri de viitor
Deși televiziunea OWN funcționează doar de o săptămână, Oprah Winfrey are planuri mari pentru viitor, pe care intenționează să le prezinte telespectatorilor săi pas cu pas. Realizatoarea spune că este convinsă că drumul pe care a început să meargă va avea suișuri și coborâșuri și este conștientă că se va confrunta cu diverse provocări, dintre care cea mai mare va fi aceea de a-și păstra telespectatorii și de a-și menține audiența. „Este datoria mea să îmi informez publicul în legătură cu ceea ce va urma și să îi anunț când se prefigurează lucruri mai bune și mai importante”, a explicat Oprah. Directoarea OWN a ținut să precizeze că și dacă se va întâmpla ca publicul să nu reacționeze foarte bine la anumite emisiuni pe care le-a inclus în grila de programe, acestea vor fi menținute pentru că au fost alese „din inimă, după propriile preferințe”. „Pe lângă acestea, voi ține cont de preferințele publicului și vom încerca să facem în așa fel încât postul nostru de televiziune să funcționeze pentru ei, pentru telespectatorii noștri”, a mai spus Oprah Winfrey.