53 de suceveni au reclamat, în primele două luni ale anului, operatorii de telefonie mobilă Telekom, Orange și Vodafone, la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Suceava. Alături de E.ON România, cei trei operatori se mențin în topul celor mai reclamate companii de către suceveni.
Potrivit lui Vasile Latiș, comisar-șef adjunct în cadrul instituției sucevene, pentru lunile ianuarie și februarie, Telekom figurează cu 27 de plângeri, Orange cu 22 și Vodafone cu patru.
Cât privește operatorul Telekom, aspectele reclamate au vizat refuzul societății de a rezilia anumite contracte, prelungirea în mod abuziv a contractelor, nerespectarea clauzelor contractuale, informații incomplete la încheierea contractului, refuzul înlocuirii unor receivere defecte.
Pentru Orange s-au reclamat informațiile confuze din contracte, refuzul de reziliere a contractelor, costuri suplimentare la facturi, servicii necorespunzătoare. La Vodafone, s-au contestat facturile nejustificate și refuzul societății de a rezilia anumite contracte.
„La Telekom, 90% dintre cazuri s-au rezolvat amiabil, în favoarea clientului, la Orange, opt plângeri s-au dovedit întemeiate, cinci neîntemeiate și nouă sunt în curs de soluționare, iar la Vodafone, două sesizări au fost neîntemeiate”, a mai specificat Vasile Latiș.
Tot în lunile ianuarie și februarie, pe adresa CJPC Suceava au sosit 12 reclamații ce vizează compania E.ON România (zece la E.ON Energie și două la E.ON Gaz).
Sesizările au vizat contoare defecte, debranșări abuzive etc.
Amenzi de aproape 300.000 de lei
În decursul primelor două luni ale anului, Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Suceava a efectuat 552 de acțiuni de control, fiind aplicate 283 de amenzi în valoare de 293.500 de lei. În total, sucevenii au depus 242 de reclamații.
În primele două luni ale anului
Telekom, Orange și Vodafone au adunat cele mai multe reclamații la Protecția Consumatorilor Suceava
