Social

„Telefonul copilului”, necunoscut la Suceava



Telefonului copilului – 983 pare a fi necunoscut de către suceveni, și asta după ce în anul 2005 s-au înregistrat doar 13 apeluri din partea persoanelor care au avut de sesizat un abuz sau o situație de risc în care s-a aflat un copil. Nici în 2006 situația nu stă mai bine. Până acum, din datele pe care le avem de la Protecția Copilului Suceava, doar 12 persoane au sunat la linia verde, care este un serviciu pentru protecția copilului, de tip permanent, a cărui misiune este să primească semnalări cu privire la situațiile de abuz, neglijare și exploatare a copilului, să asigure consilierea telefonică și să intervină prompt în cazurile urgente, prin intermediul unei echipe mobile, deși apelul este gratuit. Pe lângă că este foarte puțin solicitată, această linie nu este utilizată de copii, ci de cei maturi. Specialiștii din cadrul Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului Suceava ne-au spus că una dintre cauzele pentru care sucevenii nu sună la 983 este aceea că sunt obișnuiți cu numărul de telefon al Direcției – 520 172, unde sună pentru orice informație. Numai în luna septembrie, pe numărul de telefon al Direcției au fost înregistrate 17 sesizări cu privire la cazuri de risc în care se aflau mame sau copii. Deși le-ar fi mult mai la îndemână să sune la 983, unde fiecare sesizare se înregistrează și se direcționează automat către persoanele care pot să rezolve cazul în cel mai scurt timp, oamenii preferă să apeleze un număr de telefon cu taxă.
În alte județe, foarte mulți copii și-au reclamat la 983 părinții care îi maltratau fizic, persoanele care-i neglijau sau alte cazuri de discriminare. „Pe noi ne-ar ajuta foarte mult ca lumea să sune direct la 983. În acest sens, am distribuit și pliante prin comune cu Telverde, însă nu s-a văzut nici o îmbunătățire. Persoanele de la țară apelează mai întâi la Primărie, de unde li se dă numărul Direcției, și așa oamenii sună la noi. Sperăm ca pe viitor să aibă mai multă încredere în această linie telefonică gratuită. Personalul nostru va rezolva orice sesizare pe care oamenii o vor face la acest număr de telefon”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Direcției de Asistență Socială Suceava, Tiberiu Rotaru.



Recomandări

Suceveni lăsați fără banii din cont după ce au accesat un link capcană, în timp ce încercau să vândă produse

Suceveni lăsați fără banii din cont după ce au accesat un link capcană, în timp ce încercau să vândă produse
Suceveni lăsați fără banii din cont după ce au accesat un link capcană, în timp ce încercau să vândă produse